Reagecon kiest voor e-commerce platform van Sana Commerce

Rotterdam, 20 december 2018 – Reagecon, ‘s werelds grootste fabrikant van reagentia en standaarden en leverancier van chemicaliën, verbruiksproducten en apparatuur voor testlaboratoria, heeft gekozen voor een Sana-webshop om het complexe koopproces voor zijn klanten te vereenvoudigen. De webshop is geïntegreerd met het ERP-systeem van Reagecon (SAP Business One), hierdoor kunnen technische data en informatie over wet- en regelgeving direct op elke productpagina worden getoond, inclusief belangrijke veiligheidscertificaten.
Gereguleerde sector
Reagecon heeft gekozen voor Sana Commerce omdat het bedrijf actief is in een sterk gereguleerde sector. De data vanuit SAP, geïntegreerd in de Sana webshop, geeft direct de complexiteit weer. Zo is het bijvoorbeeld niet altijd mogelijk om meerdere gevaarlijke chemische stoffen in een zending te versturen.
Thomas Neylon, sales manager bij Reagecon: “De integratie van Sana met onze ERP-oplossing van SAP was essentieel. We wilden niet langer twee afzonderlijke systemen onderhouden. Het feit dat veranderingen in één systeem, bijvoorbeeld door sales of een aanpassing in de voorraad, meteen in het andere systeem wordt weergegeven, was voor ons de belangrijkste reden om voor Sana te kiezen.”
Gemakkelijk productpagina’s aanpassen
De mogelijkheid om het uiterlijk van de productpagina’s aan te passen, was ook een belangrijke drijfveer om het Sana-platform te implementeren. “We hebben een duidelijke visie over hoe we de klantervaring kunnen optimaliseren, dus we wisten precies hoe we pagina’s wilden vormgeven en waar de informatie zou moeten staan. De mogelijkheid in de webshop van Sana om een productpagina eenvoudig aan te passen bij een aangepaste voorraad of een nieuw product was ook erg aantrekkelijk”, voegt Neylon toe.
Internationaal zakendoen
De Sana-webshop wordt ook gebruikt voor het beheer van de verschillende productlijnen: van artikelen met een hoog volume, zoals een eenvoudige dop van een flesje, tot hoogwaardige wetenschappelijke testapparatuur met een laag volume. De webwinkel toont de voorraad en klantspecifieke prijzen in de lokale valuta. Dit is van groot belang omdat Reagecon internationaal zaken wil doen, met name in snelgroeiende markten zoals China.
“Reagecon wist vanaf het eerste contact heel duidelijk wat het wilde bereiken met de webshop: het managen, verkopen en bezorgen van – in sommige gevallen – zeer technische, fragiele en gevaarlijke materialen. De webshop moest al die belangrijke data zichtbaar maken voor potentiële kopers. Sana biedt de mogelijkheid om de webshop te integreren met het ERP-systeem, dit maakt het eenvoudig voor onze klanten en voor hun klanten”, zegt Ruben Mink, global sales director bij Sana.
Van productcatalogi naar webshop
Reagecon produceert 10.000 eigen artikelen en distribueert nog eens 70.000 verbruiksartikelen naar laboratoria over de hele wereld vanuit het hoofdkantoor in Ierland. De Sana-webshop ondersteunt nu 20.000 producten, maar dit aantal zal op korte termijn meer dan 30.000 zijn.
Voor de implementatie van een webshop gebruikte Reagecon traditionele verkoop- en marketing-methoden zoals productcatalogi. De Sana-webshop vervangt uiteindelijk de productcatalogi. Vaak zijn deze catalogi al verouderd voordat ze gedrukt zijn, desalniettemin werden ze dikwijls pas om de twee tot drie jaar vervangen. De website was gedateerd en het salesteam werd overspoeld met vragen over de voorraad en technische productinformatie. Bovendien moest elke bestelling handmatig in het ERP worden ingevoerd.
+++
Over Sana Commerce
Sana Commerce biedt B2B-bedrijven een shortcut naar e-commerce. Hoe? Door een naadloze integratie met SAP en Microsoft Dynamics te bieden. Sana’s e-comerce oplossing maakt gebruik van bestaande bedrijfsinformatie en data voor een krachtige en gebruiksvriendelijke webwinkel. Hierdoor kunnen klanten zich richten op het verbeteren van de klantervaring, het stroomlijnen van salesprocessen en het verbeteren van de verkoopresultaten.
Sana is certified partner van Microsoft Dynamics en SAP.
Meer dan 1.200 webwinkels wereldwijd maken gebruik van de innovatieve aanpak en het sterke partnernetwerk van Sana.
Over Reagecon
Reagecon is een wereldwijde leverancier van Chemical & Physical Standards, Consumables & Equipment en Chemicals. Sinds 1990 ontwikkelt het bedrijf chemische en fysische normen, tegenwoordig beslaat het aanbod meer dan 10.000 producten verdeeld over 54 verschillende productfamilies. Dit maakt Reagecon ‘s werelds grootste producent van fysische en chemische normen. De producten worden verkocht in 175 landen over de hele wereld. Het programma voor ‘new product development’ (NPI) van Reacon is succesvol en het Research & Development-team voegt elk jaar meer dan 1.000 onderdelen toe aan het productaanbod.
Naast eigen geproduceerde producten distribueert Reagecon ook een uitgebreid assortiment laboratoriumverbruiksartikelen en -apparatuur en chemicaliën, van onder andere Laboratory Logistics Group (LLG), Sigma en Honeywell.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.