Internationale waardenonderzoek Motivaction wordt eigen onderneming: Glocalities

Onderzoeksbureau Motivaction kondigt een nieuwe mijlpaal aan: het internationale insights programma Glocalities is ondergebracht in een aparte onderneming met de naam Glocalities International B.V. Dit nieuwe bedrijf richt zich op het faciliteren van internationale groei met behulp van diepgaande inzichten in de waarden en leefstijlen van internationale doelgroepen.
Pieter Paul Verheggen (CEO Glocalities & Motivaction): “Vijf jaar geleden begon Motivaction al met de eerste serieuze stappen om haar uitgebreide ervaring met toegepast onderzoek naar waarden en leefstijlen over de grens te brengen door middel van wereldwijde studies. Inmiddels zijn er vele opdrachtgevers die gebruik maken van onze diepgaande inzichten om internationale doelgroepen te bedienen en nieuwe markten te betreden. In de afgelopen jaren zijn in het kader van het Glocalities onderzoek ruim 165.000 personen uit 27 landen diepgaand ondervraagd over waarden, leefstijlen, trends, consumptiegedrag, duurzaamheid en cultuurverschillen: van Zweden tot Zuid-Afrika en van China tot Canada. Door het Glocalities programma in een aparte onderneming onder te brengen kunnen we nog meer aandacht aan onze opdrachtgevers geven en verwachten wij sneller te kunnen groeien.”
Martijn Lampert (mede-oprichter en directeur Glocalities) licht toe: “Het Glocalities credo is ’Step into the shoes of your audience’. Ons internationale onderzoek bouwt voort op het succes van het Mentality-onderzoek in Nederland en speelt in op de toenemende internationale vraag naar cross-culturele kennis en advies op het gebied van marketing, beleid en communicatie. Strategische en tactische inzichten moeten direct digitaal worden ontsloten, visueel aanspreken en praktische aanknopingspunten bieden voor het bereiken en activeren van doelgroepen. De unieke World of Glocalities applicatie maakt dit alles mogelijk in combinatie met diepte-analyses, consultancy en onderzoek op maat.”
Glocalities vertrekt vanuit de belevingswereld en waarden van internationale doelgroepen. Met behulp van cross-culturele inzichten vanuit de rijke Glocalities database en een snel groeiend team van ervaren internationale experts adviseert Glocalities vele toonaangevende multinationals, NGO’s en overheden op het gebied van positionering, omgang met cultuurverschillen, communicatie en (digital) marketing. Voorbeelden van Glocalities-onderzoek zijn het mee helpen ontwikkelen van een duurzaamheidsstrategie voor Unilever, een studie naar financiële ‘empowerment‘ voor ING en een studie naar het publieke bewustzijn van extreme armoede met Global Citizen in het kader van het eeuwfeest van Nelson Mandela. Vele Glocalities rapporten, bijvoorbeeld over Trump, Nike en China zijn vrij beschikbaar op http://www.glocalities.com/reports.
Bij de nieuwe organisatie zijn op dit moment 12 consultants en data-analisten actief. Het management van de Glocalities organisatie wordt gevormd door Pieter Paul Verheggen en Martijn Lampert. Motivaction en Glocalities zijn en blijven nauw met elkaar verbonden als onderdeel van Motivaction International Holding (MIH) en het Glocalities team is net als Motivaction gevestigd aan de Marnixkade in Amsterdam.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.