GoodUp’s nieuwe CEO markeert corporate purpose engagement revolutie

Diana Krieger is de nieuwe CEO van GoodUp. Dat maakt de social venture vandaag bekend. Ze neemt de dagelijkse leiding over van founders Bart Lacroix en Anna Chojnacka, die beide betrokken blijven bij de organisatie in de raad van advies.
“Na een ruime periode van snelle groei en mooie resultaten is GoodUp aangekomen in een nieuwe fase”, aldus Bart Lacroix. “Deze nieuwe fase vraagt om iemand met ervaring in het internationaal schalen van tech bedrijven, die we gevonden hebben in Diana Krieger. Met haar komst is GoodUp klaar om verder te groeien en internationaliseren in de richting van onze BHAG: om 1 miljard mensen vanuit hun purpose te laten leven in 2030.”
Van purpose naar actie
GoodUp levert een purpose engagement platform. Medewerkers en andere stakeholders werken hierop samen aan projecten die bijdragen aan hun persoonlijke purpose. Ze gebruiken hun persoonlijke skills om bottom-up de purpose van hun organisatie te verwezenlijken.
Anna Chojnacka: “We liften mee op een nog niet eerder vertoonde betrokkenheid van organisaties en medewerkers bij hun corporate purpose. Purpose gedreven organisaties winnen de war for talent, hebben loyalere klanten en presteren beter. Daarom is het hot. Steeds meer bedrijven formuleren hun purpose, maar hun traditionele top-down communicatiestijl leidt niet tot significante verandering. Samen met GoodUp slagen ze er toch in om hun purpose te implementeren en om te zetten in positieve maatschappelijke impact. En dat zien we terug in onze groei.”
De transitie naar internationale scale-up
GoodUp bevindt zich in een periode van snelle transitie. Bart Lacroix: “We zijn de eerste Europese organisatie die een schaalbare manier heeft om corporate purpose te koppelen aan persoonlijke purpose van medewerkers. Met deze schaalbare oplossing, is het tijd om zo snel mogelijk naar onze eerste gedefinieerde horizon toe te werken: om het grootste purpose engagement platform voor corporates ter wereld te worden.”
De grote klanten (zoals Unilever, DSM, Accenture, Booking.com, Transavia en Deloitte) die GoodUp inmiddels in hoog tempo aan zich weet te binden vallen zodanig op, dat Forbes er een artikel aan heeft gewijd.
Nieuwe fase vraagt om nieuw leiderschap
Voor Bart en Anna was het een logisch moment om een stap terug te zetten. Bart Lacroix: “Nu GoodUp op het punt staat om een grote sprong te maken naar internationale scale-up, moet het leiderschap meeveranderen. Eind vorig jaar hebben Anna en ik de knoop doorgehakt om op zoek te gaan naar onze opvolger en hebben we het team op de hoogte gebracht. Wij zijn ervan overtuigd dat dit het moment is om te transformeren van een founder-led organisatie naar een growth-led organisatie.“
Anna: “We zijn blij met huidige tractie en groei van GoodUp. En dat we iemand met ervaring in het schalen van tech bedrijven hebben kunnen vinden. Diana vult Bart en mij aan. Naast een persoonlijke klik, zijn haar ambitie en skills wat GoodUp nodig heeft bij de volgende stap richting onze maatschappelijke missie. We zijn de eerste stichting die succesvol getransformeerd is naar een sociale onderneming in Nederland. Nu is het haar tijd om ook de wereld te veroveren.”
Internationaal verder bouwen
Diana Krieger, die een management buy-in doet, heeft ruime ervaring in het schalen van tech bedrijven zoals Monsterboard.nl, TDC Lighthouse en Savision.
Diana: “Werken met founders is enorm inspirerend. Zij hebben de unieke capaciteit om een organisatie van nul naar één op te bouwen. Mijn ervaring zit vooral in de fase hierna; beginnen bij één en van daaruit verder bouwen. GoodUp heeft een super groei fundament. Er staat al een professioneel team dat volgens de Rockefeller Habits werkt en zo de overgang van start- naar scale-up heeft gerealiseerd.
Mijn persoonlijke purpose ligt op het vlak van het verbinden van en samenwerken met mensen. En het gebruiken van de kracht van technologie; tech for good. Voor mij was de keuze voor GoodUp daarom een natuurlijke.”
De purpose revolutie
Bart Lacroix: “We zijn trots op het neerzetten van GoodUp als Social Venture en zien het succes als een teken dat Purpose Engagement een volwassen markt aan het worden is, waar bedrijven en medewerkers serieus mee aan de slag moeten. De wereldwijde purpose revolutie is begonnen.
Over ons
Bedrijven vragen zich steeds vaker af hoe zij met hun core business het verschil kunnen maken op de wereld om hen heen. In deze purpose moeten medewerkers en klanten zich direct herkennen en bij kunnen aansluiten.
GoodUp levert de software om de purpose van medewerkers (kennis, tijd en passie) te matchen aan de bedrijfs purpose en om te zetten in concrete actie en impact. Dit levert meer betrokken medewerkers op en betere bedrijfsresultaten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.