Datingapp happn lanceert online vervolgcampagne na succesvolle Single Run in Amsterdam

De real life datingapp happn lanceert deze week een nieuwe online campagne via social-content, als onderdeel van de bredere merkcampagne ‘Disconnect to Reconnect’. De campagne is het vervolg op de opvallende merkactivatie ‘happn Single Run’, die het datingmerk vorige week in het Vondelpark organiseerde om singles offline met elkaar in contact te brengen. aidem agency ontwikkelde zowel de campagne als de productie van de merkactivatie.
De campagne bevat onder andere social-content op TikTok en Meta, een aftermovie die de energie van het event digitaal versterkt en een samenwerking met influencer Marlou Winkler – die tevens een van de hosts was van de Singles Run in het Vondelpark. De campagne en merkactivatie zijn ontwikkeld om bewustwording en app-downloads te stimuleren onder jonge stedelijke singles. Met deze activatie speelt happn in op het groeiende succes van runclubs in Amsterdam, en geeft het tegelijkertijd een creatieve invulling aan de merkbelofte: mensen in het echte leven met elkaar verbinden.
Karima Ben Abdelmalek, CEO & President bij happn: “Ons uitgangspunt is altijd geweest om dicht bij singles te blijven. Als real-life datingapp willen wij midden in het dagelijks leven van onze gebruikers staan. Echte connecties ontstaan vaak rondom gedeelde hobby’s en passies, en iemand leren kennen via een gezamenlijke activiteit is wat écht voor de perfecte chemie zorgt. We zijn dan ook blij dat we samen met aidem agency deze campagne en merkactivatie hebben gerealiseerd, speciaal ontwikkeld voor Nederlandse singles.”
Senna Kost, Creative Lead bij aidem agency: “De campagneboodschap van happn is ‘Disconnect to Reconnect’; singles uit hun scrollgedrag halen en echt met elkaar verbinden. Dat hebben we gekoppeld aan een cultureel inzicht: runclubs zijn enorm populair in steden als Amsterdam. Door die trend te verbinden aan het datingdomein van happn, ontstond een campagne die voortbouwt op een merkactivatie die perfect past bij de leefwereld van de doelgroep en die zowel op straat als social media impact heeft.”
.
Merkactivatie: happn Single Run
Tijdens de happn Single Run liepen sportieve vrijgezellen een route van vijf kilometer door het Vondelpark, begeleid door een DJ op een bakfiets. Na afloop ontmoetten de deelnemers elkaar bij een borrel in The Tire Station (Conscious Hotel). Deelname was gratis en het event zat binnen enkele dagen vol, inclusief wachtlijst. De eerste 100 aanmelders ontvingen een branded runshirt en goodiebag.
Instagram: https://www.instagram.com/reel/DNlA9pmNIKq/
TikTok: https://vm.tiktok.com/ZGdahGCTG
Credits
Klant: happn
Verantwoordelijk bij klant: Annette Stakelbeek
Bureau: aidem agency
Business Owner: Oscar Mooy
Creative Owner(s): Senna Kost, Rene Watzema
Project & Event Management: Raquel Ricardo Sousa
Creatie: Tim van Sloten
Regie: Rene Watzema
PR: Emma Nauw (creator marketeer)
Meer informatie: www.happn.com | www.aidem-agency.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.