Jumbo inspireert op Pinterest met ‘Wat Eten We?’

Met de campagne ‘Wat Eten We?’ is Jumbo in samenwerking met Reprise en UM één van de eerste foodretailers in Nederland die de Pinterest Bèta in de praktijk test. De campagne van Jumbo sluit hiermee perfect aan op Pinterest world’s catalog of ideas voor het opdoen van inspiratie voor gerechten.
Pinterest: world’s catalog of ideas
Pinterest wordt gebruikt voor het maken van plannen voor de toekomst. Mensen komen naar Pinterest met een koopintentie en staan open voor nieuwe ideeën. Dit zijn grote gebeurtenissen, zoals het verbouwen van huizen, plannen van bruiloften en verjaardagen. Ook worden veel ideeën opgedaan voor de kleinere momenten van het dagelijkse leven, zoals een weekendje weg, inspiratie voor kleding naar je werk en wat je ’s avonds kookt voor het avondeten. Hier speelt Jumbo slim op in.
Inspiratie op ‘Wat Eten We?’
Een dagelijks terugkerende vraag is toch wel: “wat eten we vandaag?”. Met deze insteek is het nieuwe multimediale platform ‘Wat Eten We?’ opgezet inclusief een dagelijks tv-programma op SBS6 waarin lekkere, makkelijke en snelle gerechten gemaakt worden met Jumbo producten. En welk social platform leent zich het beste voor lekkere en inspiratievolle recepten? Juist, Pinterest!
“Jumbo is een dynamische organisatie die vernieuwingen en innovaties verwelkomt en is zelf al geruime tijd actief op Pinterest met inspiratievolle food-content. Toen wij vernamen dat wij de langverwachte Pinterest Bèta mochten testen zagen wij direct een perfecte match met de ‘Wat Eten We?’ campagne. Door snel schakelen van het hele team, hebben we de campagne additioneel op Pinterest kunnen lanceren. Ook voor in de nabije toekomst liggen hier mooie kansen.” Andrea Zaffe – Senior Social Consultant bij Reprise.
Jumbo heeft inmiddels meer dan 888.000 maandelijkse weergaven op het platform en meer dan 12.000 volgers die inspiratie opdoen voor heerlijke gerechten en kookvideo’s.
Wereldwijd maken meer dan 250 miljoen mensen per maand gebruik van Pinterest. In Nederland zijn er 3,5 miljoen Pinterest gebruikers, dit is een stijging van 18% t.o.v. vorig jaar. Dagelijks maken 734.000 mensen gebruik van het platform. Hiermee is Pinterest het snelst groeiende platform na Instagram (Newcom Nationaal Social Media Onderzoek, 2019).
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.