Industry Wire

Geplaatst door Prappers Media

Betaalbare oplossing voor de Google Assistent & Amazon Alexa

Prappers Media heeft een nieuwe dienst ontwikkeld waardoor elk bedrijf, zonder technische kennis of integraties, aanwezig kan zijn op de Google Assistant en andere voice assistenten. “Ik heb alle inzichten uit de markt gecombineerd in een nieuwe betaalbare voice service, gericht op iets kleinere bedrijven. Ik wil voice echt bereikbaar maken voor elk bedrijf” aldus Joey Scheufler, CEO van Prappers Media.

Joey vertelt: “Wij zijn nu meer dan een jaar bezig met voice in Nederland en ik weet exact waar de mogelijkheden, bedreigingen en kansen liggen. Deze kennis heb ik opgedaan, doordat ik vrijwel dagelijks praat met CEO’s, CTO’s en Marketing Directors van de meest uiteenlopende bedrijven in Nederland over voice. Daarnaast werken wij samen met partners in Amerika, waar de voice technologie voorloopt op Nederland. Kortom ik weet wat er speelt, wat er technisch mogelijk is en waar behoefte aan is. Zowel bij de merken als bij de consumenten.”

De uitgangspositie is om zonder hoge kosten en technische integraties de beste voice dienst te leveren. De dienst is echt bedoelt voor marketing- en content teams. “Bedrijven hebben vaak geen idee hoe ze met voice moeten beginnen, ze hebben de resources niet en dit vormt vaak een belemmering om met voice te starten. Dit heeft mij aan het denken gezet en gemotiveerd om te zoeken naar een oplossing, die ook toepasbaar is voor het MKB. Wij helpen daarom niet alleen bij het opzetten van de voice dienst, wij coachen de bedrijven gedurende 60 dagen. Zodat consumenten de Google Action ook echt gaan gebruiken en terug komen zodat bedrijven hun gestelde doelen halen” aldus Joey.

In Amerika is het gemeengoed om als bedrijf aanwezig te zijn op de Amazon Alexa en Google Assistant. In Nederland is het aantal bedrijven dat aanwezig is op de Google Assistant nog beperkt. Het aantal Nederlanders dat een spraak assistent gebruikt groeit snel. Uit recent onderzoek van Kantar/TNS-Nipo blijkt dat inmiddels 29% van de Nederlandse huishoudens een spraak assistent gebruikt via de mobiele telefoon. 5% van de Nederlandse huishoudens heeft al een smartspeaker in huis. “Consumenten zijn er klaar voor, het is nu aan de bedrijven om iets met voice te gaan doen”.

Over Prappers Media:
Zeg tegen je Google Assistant: Ok Google, praat met Prappers Media

Over Joey Scheufler
Joey Scheufler is ondernemer, creatief marketing strateeg en de meest ervaren voice expert van Nederland met zijn roots in de App Marketing en App Store Optimalisatie. Na het bedenken en succesvol uitvoeren van duizenden App Marketing campagnes en ASO technieken voor vele organisaties, is Joey zijn pijlen gaan richten op Voice. Joey helpt de grootste bedrijven van Nederland om leidend te worden op het nieuwe grote consumenten kanaal; voice assistants, de Google Assistant, Amazon Alexa en Siri. Door zijn kennis en ervaring geeft Joey unieke inzichten die direct toepasbaar zijn binnen een bedrijf, marketing- of innovatie afdeling.

In 2000 begon Joey zijn carrière als radio DJ bij de TROS op Curaçao, waar hij een dagelijks middagprogramma presenteerde. In 2005 werd hij vice-president bij een toonaangevend internationaal agency bedacht hij honderden digitale producten en campagnes, welke wereldwijd tientallen miljoenen keren werden gedownload. Joey won in 2010 voor zijn werk een MTV Cool Brand Award. Sinds 2015 helpt Joey als oprichter en CEO van Prappers Media de meest uiteenlopende klanten met het opzetten, begeleiden en uitvoeren van nieuwe digitale bedrijfsvoering. Tot zijn klanten behoren o.a. NPO, Aegon, ANWB, Moneyou, Fox Networks, Yellowbrick, Blendle, Lil’Kleine, Telegraaf, Nationale Nederlanden en vele anderen. Joey deelt daarnaast veelvuldig zijn kennis over voice en marketing innovatie; hij helpt start-ups, maakt dagelijks video’s op Linkedin, organiseert masterclasses en spreekt voor bedrijven en op evenementen.

Joey is een echte voice evangalist, in zijn ogen is er maar een marketingtoekomst; ‘Alles wordt voice’. Zijn overtuiging is dat voice allesomvattend zal zijn en overal door iedereen gebruikt gaat worden. Eens in de tien jaar is er een nieuwe techniek die alles gaat veranderen. Voice is zo’n nieuwe techniek, net zoals internet en mobiel dat waren. De consument is er klaar voor, nu de bedrijven!

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht