Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Adobe, Microsoft en LinkedIn werken samen om account-based ervaringen te versnellen

Amsterdam, 28 maart 2019 – Adobe kondigt een uitbreiding van haar partnerschap met Microsoft aan en een nieuwe integratie met LinkedIn die account-based ervaringen (ABX) versnellen door nieuwe marketingoplossingen te integreren. Adobe en Microsoft stemmen belangrijke databronnen op elkaar af om account-based profielen in Adobe Experience Cloud, waaronder Marketo Engage, en Microsoft Dynamics 365 for Sales in te vullen. Dit stelt B2B-marketeers en sales professionals in staat om B2B-klantteams te identificeren, te begrijpen en een relatie met hen op te bouwen. De samenwerking zal leiden tot een betere orkestratie, meting en levering van gerichte content voor een meer gepersonaliseerde ervaring op zowel individueel als accountniveau op belangrijke B2B-platforms zoals LinkedIn.

“Het orkesteren van de betrokkenheid van meerdere individuen in een complex marketing- en verkooptraject is de kern van account-based ervaringen en dus hetgeen B2B marketeers dagelijks doen”, zegt Steve Lucas, senior vice president Digital Experience Business bij Adobe. “Met deze nieuwe, account-based mogelijkheden zullen marketing- en verkoopteams consistenter communiceren richting de personen en accounts die zij willen bereiken en over nieuwe mogelijkheden beschikken om de zakelijke impact te meten.”

“Het vermogen om data in te zetten bij het spotten van de juiste kansen en deze inzichten te gebruiken, helpt marketing en sales bij hun volgende stap richting een lid van een inkoopteam “, aldus Alysa Taylor, corporate vice president of Business Applications en Global Industry bij Microsoft. “Samen met Adobe en LinkedIn kan Microsoft helpen om een end-to-end oplossing te leveren die uiteindelijk de leadconversie versnelt en mogelijkheden kan creëren voor betere service en cross-selling, wat resulteert in een hogere lifetime value van de account.”

“Een van de grootste uitdagingen voor marketeers die campagnes voeren, is ervoor zorgen dat hun boodschappen het juiste publiek bereiken en ROI opleveren”, zegt Jen Weedn, vice president Business Development bij LinkedIn. “Door LinkedIn-account-based marketingmogelijkheden uit te breiden naar gebruikers van Adobe Experience Cloud, hebben we een naadloze manier voor hen gecreëerd om de juiste doelgroepen op LinkedIn te identificeren en te targetten met zinvolle content, wat uiteindelijk het succes van hun campagnes zal verbeteren”, aldus Jen Weedn, vice president Business Development bij LinkedIn.

Dit partnerschap verdiept de langdurige samenwerking tussen Adobe en Microsoft. De toevoeging van een integratie met LinkedIn Markting Solutions biedt marketeers nieuwe manieren om zich effectiever bezig te houden met accounts en inkoopteams. Hierdoor kunnen ze onder andere:

  • Dieper en real-time inzicht verkrijgen in doelgerichte accounts: Marketing- en verkoopteams zullen in staat zijn gebruik te maken van data van Marketo Engage en Microsoft Dynamics 365 for Sales om dieper, real-time inzicht te krijgen in gerichte accounts, inclusief inzicht in individuele rollen, invloed en voorkeuren. Door de integratie van LinkedIn’s Matched Audiences met Marketo Engage, zullen de gecombineerde account-based targeting mogelijkheden marketeers helpen om de juiste contacten binnen een account te vinden op LinkedIn.
  • Doelgroepen effectiever targetten door gebruik te maken van rijkere accountprofielen: Om de meest geschikte accounts te identificeren, combineert Marketo Engage’s Account Profiling de kracht van intelligentiegedreven voorspellende modellering en automatisering in één ABX-oplossing, waardoor marketeers deze accounts uit 25 miljoen bedrijven binnen enkele minuten kunnen identificeren.
  • People-based campagnes inzetten met meer precisie dan ooit: Adobe Audience manager, het Data Management Platform (DMP) van Adobe op Azure, zal merken in staat stellen om doelgroepdata samen te voegen om op contact gebaseerde campagnes op LinkedIn en andere kanalen aan te sturen, en tegelijkertijd media-inkoop met meer precisie dan ooit tevoren te informeren. Data goverance en privacycontroles helpen ervoor te zorgen dat klantgegevens veilig worden bewaard. Daarnaast helpen ze merken om te voldoen aan hun privacybeleid en de doelstellingen op het gebied van gegevensbescherming.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht