Telegraaf Media geeft mobiel adverteren kans

Na een pilotperiode van vier maanden gaat Telegraaf Media Nederland officieel van start met mobile advertising op de mobiele sites van De Telegraaf en Sp!ts.
Een banner op één van de mobiele sites kost 40 euro en verdwijnt weer na duizend views. De advertentie neemt een derde van het scherm in beslag. Volgens een woordvoerder van de organisatie relatief veel: "We willen dat de advertentie opvalt."
Knipperende banners
Er is in de pilotfase al een aantal campagnes gedraaid: "De klikratio’s zitten op het niveau van de begintijd van het internet. Dat komt natuurlijk omdat het nieuw is. Wellicht dat er op de lange termijn bij de internetters irritatie optreedt, nu valt dat nog mee." Dat komt volgens de organisatie ook omdat er maar sprake is van slechts één banner. "Dat wordt door de bezoeker prima gewaardeerd. Wanneer de site helemaal vol staat met knipperende banners, dan is het natuurlijk een ander verhaal."
Eerder waagden Peugot, FBTO en Jamba de sprong om te adverteren op de mobiele sites van het mediabedrijf. De organisatie biedt ook interactieve mobile aan via click-2-call (direct contact via telefoon) en click-2-email (e-mailadres opslaan voor meer informatie). "Dit is nog niet gebruikt. Ik denk dat dit op de lange termijn zeker wel de interesse van de adverteerders zal hebben. Wanneer de consument een e-mailadres achterlaat kan je vervolgens weer contact opnemen of informatie toesturen."
De twee mobiele sites van het mediabedrijf hebben een bereik van meer dan 250 duizend unieke bezoekers per maand, waarvan 180 duizend voor de mobiele site van de Telegraaf zijn. In totaal zijn Telegraaf.mobi en de mobiele site van Sp!ts bijna 4 miljoen pageviews per maand.
In de kinderschoenen
Voor de mobile advertising werkt Telegraaf Media Nederland samen met MADS, provider van mobile advertising technology. "Mobile advertising staat nu nog in de kinderschoenen in Nederland, maar met de komst van iPhone en andere smartphones is mobiel adverteren flink in opmars. Wij verwachten dat mobile advertising binnen 24 maanden een vast onderdeel zal zijn van elke advertentiecampagne in Nederland", aldus een optimistische Ashu Mathura, CEO van MADS.
Bron foto: FaceMePLS (CC)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Lucas
Ik zal er eens over nadenken.;) Lucaswww.mrmovie.nl/m