Formule gadgetbeurs IFA verwatert
Beeldschermen domineren nog steeds de jaarlijkse Internationale Funkausstelling (IFA) in Berlijn, de grootste beurs voor consumenten-elektronica ter wereld. Maar de verwatering is al begonnen: plotseling hebben de plasma en LCD schermen concurrentie gekregen van koelkasten en stofzuigers.
De economie loopt terug, maar de karavaan trekt verder. De topmannen van bedrijven als Panasonic, Philips en Sony bleven ondanks de financiële crisis optimistisch over de verkopen van platte beeldschermen. Zolang Europeanen twintig procent van hun vrije tijd voor de buis doorbrengen, worden televisies ondanks teruglopende marges als de belangrijkste groeimarkt gezien. De marktpenetratie van platte tv’s bedraagt volgens Reinier Jens van Philips Consumer Lifestyle 40 procent in Europa, 60 procent in China en opkomende landen zo’n 25 procent. "We verwachten dat erg veel consumenten migreren naar platte televisies."
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd