Industry Wire

Geplaatst door The Next Ad

Discovery Benelux kiest ook voor de Dplay campagne voor de expertise van The Next Ad

Discovery’s Dplay kiest voor de volledige campagne strategie op zowel Facebook als Google voor de expertise van The Next Ad.

Voor het volledig opzetten en uitrollen van de digitale campagnestrategie rondom Dplay kiest Discovery Benelux voor het team van The Next Ad. Een Facebook en Google Marketing Partner met een ruime ervaring in het ontwikkelen van eigen advertising technologie en het managen van campagnes.
Discovery Benelux en The Next Ad zijn geen ‘vreemden’ van elkaar. Met maar liefst een 5 jarige samenwerking al op zak, weet The Next Ad nog steeds en opnieuw het team van Discovery Benelux te overtuigen van hun kennis en kunde. Ditmaal voor zowel Facebook en Instagram als Google.

Dplay is de nieuwe premium streaming video on demand service van Discovery Benelux. Met Dplay kijk je voor een vast bedrag per maand (€3,99) naar alle populaire programma’s van Discovery, TLC en Investigation Discovery. De service biedt kijkers de mogelijkheid programma’s vooruit te kunnen kijken, maar voornamelijk ook terug te kunnen kijken. Daarnaast is het mogelijk om live televisie te kijken naar de zenders Discovery, TLC en Investigation Discovery. Dplay heeft een app voor mobiel en tablet (iOS en Android), is beschikbaar als desktop versie en tevens te streamen naar televisie via Airplay of Chromecast.

Met de lancering van een nieuwe premium streamingdienst, worden ook nieuwe campagnedoelen geboren, zoals het realiseren van zoveel mogelijk Premium Users, en vervolgens het vergroten van het gebruik van de App. Om de beste resultaten te realiseren voor deze nieuwe service besloot het team van Discovery Benelux opnieuw een pitch uit te schrijven.

“Na een jarenlange samenwerking voor de merken binnen Discovery, TLC en Eurosport, is het nooit verkeerd om opnieuw te pitchen voor een net iets andere campagne aanpak.” Zo vonden de Marketeers van Discovery Benelux voor hun nieuwste streamingdienst Dplay. “Uit zo een pitch blijkt dan vervolgens dat je niet kiest voor enkel en alleen de relatie die je de afgelopen jaren hebt opgebouwd samen, maar voornamelijk voor de kennis en expertise die het team van The Next Ad in huis heeft. Zij hebben ons altijd scherp gehouden. Wij zien het team van The Next Ad dan ook echt als een verlengstuk van ons team, als een partner. Verfrissende inzichten, een nieuwe aanpak en kritische feedback voor altijd de beste resultaten beschrijven onze samenwerking van afgelopen jaren.” – Chanine Kerseboom, Manager Product Development & Digital, Discovery Benelux.

“Met DPLAY lanceren wij onder leiding van onze ster digital consultant Tari een compleet nieuwe reeks aan campagnes met een conversie gerelateerde KPI waarbij ook YouTube zal worden ingezet. Daarnaast breiden we de always-on campagnes uit naar YouTube en Display, bovenop de campagnes op Facebook en Instagram. Na succesvolle campagnes wat betreft Dplay liggen de kansen zelfs breder dan Benelux. Wellicht Discovery Europe? Wie weet!” – Iris Schoenmakers, VP Sales & Services, The Next Ad

Over Discovery Benelux
Discovery Benelux voert acht zenders in Nederland en acht in België, waarvan Discovery, TLC en Eurosport 1 in Nederland overal te ontvangen zijn en Investigation Discovery, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World en Eurosport 2 digitaal. In Nederland bereiken de genoemde zenders maandelijks gemiddeld 10,5 miljoen kijkers (6+, januari-december 2018, bron: SKO). Daarnaast is via de video on demand service Dplay een rijk aanbod van programma’s van Discovery, TLC en Investigation Discovery te bekijken. In Vlaanderen zijn Eurosport 1 en Discovery (sinds oktober 2009) analoog te ontvangen en TLC (sinds 30 maart 2015) digitaal. Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, Eurosport 2 en Investigation Discovery zijn eveneens digitaal te ontvangen en bereiken maandelijks gemiddeld 3,6 miljoen kijkers (4+, januari-december 2018, exclusief Discovery World, Eurosport 2 en Investigation Discovery, bron: CIM TV Noord). De Discovery, TLC en Eurosport-panels bestaan momenteel uit meer dan 28.000 leden en bevestigen Discovery Benelux’ rol als expert op het gebied van mannen en vrouwen. Meer informatie over Discovery Benelux: www.discoverybenelux.nl.

Over The Next Ad
The Next Ad is een snelgroeiend Ad Tech-bedrijf dat bedrijven in staat stelt Facebook, Instagram en Google campagne prestaties te verhogen. ‘Werken met ’s werelds beste adverteerders stelt ons in staat om innovatieve oplossingen te ontwikkelen. Onze oplossing bestaat uit een datagedreven platform dat sociale advertentiecampagnes optimaliseert en automatiseert en een team van prestatie-experts die de beste services bieden.’ The Next Ad is een officiële Facebook Marketing Partner en Google Partner en heeft topadverteerders zoals Heineken, Loavies, Catawiki, Takeaway.com en Discovery Networks naar succes geleid. Meer informatie over The Next Ad: www.thenextad.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht