Industry Wire

Geplaatst door TAMBR

TAMBR lanceert audio identiteit van Blendle

Blendle, de digitale nieuwskiosk opgericht door Alexander Klöpping, heeft vanaf nu een eigen geluid.

Samen met TAMBR is gewerkt aan een muzikaal profiel. Dat muzikale profiel is de blauwdruk van alles wat Blendle aan geluid gaat gebruiken. In hun podcasts, commercials, online campagnes en in de app.

Alexander Klöpping: “Het was het een logische stap voor Blendle om de liefde die we in ons product en in de visuele identiteit van ons merk stoppen, ook in een duidelijk audioprofiel te vertalen. TAMBR heeft ons genavigeerd in het woud van mogelijkheden en dat proces was enorm leuk om te doen. Uiteindelijk heeft TAMBR ons ons merk beter leren kennen.”

TAMBR stelde componist Mark Schilders aan als huiscomponist voor Blendle.

Willemijn van Hussen (TAMBR): “Wij vinden het belangrijk dat componist en merk in rechtstreeks contact met elkaar staan en een lange termijn relatie aangaan, om maximale creativiteit en consistentie te waarborgen”

Het geluid van Blendle is vooralsnog te horen in Blendle Audio, een van de snelstgroeiende kanalen voor Blendle. Hiermee kunnen abonnees het nieuws uit de verschillende media beluisteren in podcastvorm.

De uitdaging was om een herkenbaar geluid te creëren dat tegelijkertijd recht doet aan het soort nieuws en het tijdstip van de dag. Zo vraagt het een item over het afbranden van de Notre Dame om een andere sfeer dan de laatste column van Japke D. Bouma. En klinkt de Ochtendshow echt verschillend van de “bed time stories”. Maar de afzender blijft altijd overduidelijk “Blendle”.

Vanaf nu is het resultaat te beluisteren voor alle klanten met een Blendle Premium account. Een tipje van de sluier is hier te beluisteren (link naar soundcloud: https://soundcloud.com/user-76536365/onderdeel-audio-identiteit-blendle)

OVER TAMBR
TAMBR, opgericht in 2018, maakt de magie van muziek en geluid bereikbaar. Een frisse kijk op sonic branding en muzikale expertise gecombineerd met een overzichtelijk abonnementsmodel. Voor alle merken die goed voor zichzelf zorgen.

TAMBR is opgericht door Willemijn van Hussen, ondernemer, marketeer, musicus en Niels de Jong, jurist, pianist en strateeg. www.tambr.nl

OVER BLENDLE
Blendle makkelijk toegang te geven tot de beste journalistiek. Door je elke dag op één plek alleen de allerbeste verhalen voor te schotelen, zonder nepnieuws en advertenties. In geschreven, maar ook in audio-vorm.

Blendle is opgericht door Alexander Klöpping, internetondernemer, blogger, columnist, internetjournalist en TV-maker. www.blendle.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht