Deel dit artikel
-

In game-advertenties versterken gamebeleving

De integratie van dynamische advertenties in games hebben een positief effect op merken en de houding van consumenten naar die merken. Opmerkelijk is dat meer dan de helft van de gamers aangeeft dat dynamische advertenties de gamebeleving versterken.

De 62 procent die aangeeft dat dynamische advertenties de gamebeleving juist versterken heeft wel als voorwaarde is dat het spel niet verstoord mag worden door de advertentie en dat de inhoud relevante producten voor de gamer moet tonen. Van de consumenten heeft 82 procent geen probleem met advertenties in games.

Dit blijkt uit een onderzoek van Nielsen BASES uit naam van reclamebureau IGA Worldwide.

Uit het onderzoek, een lofzang op in game-advertenties, bleek verder dat advertenties met een duur van 2 seconden beter werden onthouden dan advertenties die slechts 1 seconde in beeld kwamen.

Een gemiddelde van 61 procent hield na het spelen een positieve merkbeleving van de geadverteerde producten. Hierbij speelde mee dat de gebruikers het merk als innovatief bestempelden omdat het werd getoond in een game.

Meer dan 1300 PC-gamers zijn onderzocht met de metingssoftware van IGA die werd geïntegreerd in diverse testgames van Electronic Arts.

Onder de onderzochte merken bevonden zich onder meer Taco Bell, Jeep en Wrigley.

Onderzoek van TNS Nipo toonde onlangs nog aan dat Nederlanders per week 48 miljoen uur doorbrengen met het spelen van spelletjes op de mobiel, pc, console of het web. De jeugd tussen 8 en 19 jaar is verantwoordelijk voor 18 miljoen uur.

Dat onderzoek liet ook zien dat er nog weinig in of rondom games wordt geadverteerd. In 2007 ging zo’n 30 miljoen euro van de bruto mediabestedingen naar de rubriek ‘Games’ en de bruto mediabestedingen op internet lagen rond de 224 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond