Deel dit artikel
-

Huizenzoeksite Jaap komt met klusjesdienst

Jaap.nl biedt zijn bezoekers een nieuwe dienst aan. Door een samenwerking met Werkspot.nl, een marktplaats voor klussen in en om het huis, ontstaat een service waarmee huizenzoekers makkelijk een klusjesman kunnen vinden.

"Er zijn eigenlijk twee groepen die we willen bedienen met de service. Mensen die stoppen met zoeken omdat ze eerst hun eigen huis willen verbouwen en mensen die een nieuw huis hebben gekocht", meldt Hans Voorn, directeur van Jaap.nl. Beide groepen worden, wanneer ze zich afmelden bij Jaap.nl via een display doorgeleid naar een aparte pagina op Werkspot.nl.

Werkspot.nl is een online marktplaats voor klussen in en om het huis. Opdrachtgevers plaatsen hun klus op de website. Ingeschreven klusbedrijven en vakmannen brengen hier vervolgens een bieding op uit. De prijs komt tot stand via het principe van de ‘Dutch auction’, een veiling waar men alleen kan onderbieden.

Werkspot.nl wil zichtbaar zijn op de plekken waar mensen bezig zijn met het verbouwen van hun huis. De site kan door de samenwerking dan ook rekenen op extra verkeer. "Op basis van de uitgevoerde klussen is er een vergoeding afgesproken", vertelt Voorn.

De nieuwe service is geboren uit de wens om te voorzien in de behoefte van de huizenzoekers. "De service van Werkspot.nl sluit logisch aan op die van Jaap.nl. Zoals bekend, staat de wens van de huizenzoeker bij Jaap.nl centraal als het gaat om vernieuwing. Wij willen ons niet alleen onderscheiden op het gebied van ons huizenaanbod, maar ook op het gebied van service en kwaliteit."

 "Door de monopoly van Funda.nl zien mensen dat als standaard. Er blijven nog veel wensen van de bezoeker liggen", aldus Voorn. Als het aan hem ligt staan er nog meer ontwikkelingen op de agenda. De concurrentie luistert mee, dus veel kan Voorn er nog niet over kwijt: "Er zijn nog heel veel ideeën over. De huizenzoeker kan nog veel beter geholpen worden dan we nu zijn gewend."

De eerstvolgende verandering op Jaap.nl is gericht op gebruiksvriendelijkheid. Voorn: "Na een usabilitytest gaan we nu binnen een paar weken de interface aanpassen. In eerste instantie verdienen we hier geen geld aan, maar is het vooral bedoeld voor het gebruikersgemak."

Deel dit bericht

4 Reacties

Peter

Logische move, beide zijn aan elkaar gelinked via investeerder Roel de Hoop …

Michel

OnlineResults voert momenteel een grootschalig onderzoek uit naar de gebruiksvriendelijkheid van woning- en makelaarssites. Vraag is hierbij wat de voorkeur voor een bepaalde website bepaald? Zoekt men het grootste huizenaanbod of spelen er andere factoren een rol? Wij zullen de klusjesdienst van Jaap.nl absoluut meenemen in het onderzoek.

Michel

OnlineResults doet momenteel een grootschalig onderzoek naar huizensites. Waar gaat de voorkeur voor de bezoeker naar uit, een zo groot mogelijk huizenaanbod of onderscheidende interactieve opties? En hoe beoordeelt men de gebruiksvriendelijkheid van de diverse sites? Jaap.nl zal met haar klusjesdienst worden meegenomen in het onderzoek van OnlineResults. Is dit een onderscheidende optie waar de bezoeker iets in ziet?

jeroen

is een goede move. Werkspot werkt overigens erg goed. Ik heb er heel de verbouwing van mijn huis mee gedaan. www.nbgfinance-diensten.nl

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond