Industry Wire

Geplaatst door Megawatt Digital

Megawatt Digital gooit hoge ogen met vette campagne voor The Athlete’s Foot

EINDHOVEN – Met een gelikte Back to School campagne voor sneaker formule The Athlete’s Foot is het Eindhovense Megawatt Digital het nieuwe schooljaar succesvol van start gegaan. Het bureau werkte voor deze onlinecampagne samen met de populaire illustrator/ kunstenaar Rik Stabel.

In plaats van de welbekende kreet ‘back to school’ kreeg de campagne als tagline FRESH 2 SCHOOL mee. Het beeld van de campagne, gericht op jongeren tussen 15 en 25 jaar, is dan ook fris te noemen. De handtekening van illustrator/kunstenaar Rik Stabel is duidelijk zichtbaar. De kenmerkende skeletten en geraamtes kwamen in verschillende uitingen terug. Leon Geboers, digital marketeer bij Megawatt Digital: ‘Wij hebben bewust gekozen voor een samenwerking met Rik. Niemand die deze doelgroep beter kan aanspreken dan hij. Zijn toffe creaties spatten van het scherm af.’

Customized Nike Air Force 1

De handtekening van de Eindhovense kunstenaar is niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk zichtbaar. Deelnemers aan de campagne konden namelijk gesigneerde posters winnen en maakten daarnaast kans op een paar unieke customized Nike Air Force 1 sneakers én op (één van drie) unieke tassen.

Van online naar offline

De door Megawatt Digital ontwikkelde campagne is uitgerold via social media (Instagram en Facebook), verschillende digitale nieuwsbrieven en in de 50 winkels van The Athlete’s Foot zelf. Leon is blij met het resultaat. ‘We hebben een vette campagne neergezet die positief is ontvangen door de doelgroep. En beter nog: we hebben volop traffic kunnen genereren naar de winkels, de website en webshop van The Athlete’s Foot.’

Sasha Koelewijn, marketing coördinator bij The Athlete’s Foot sluit zich aan bij de woorden van Leon. ‘De campagne is heel goed ontvangen. Zowel binnen onze organisatie als bij de franchisenemers én onze klanten.’ Ze is dan ook blij met de samenwerking met Megawatt Digital: ‘Leon en zijn team hebben goed nagedacht over wat past bij onze doelgroep. Ze zijn vervolgens met een concept gekomen dat perfect aansluit op onze wensen. Het betekende voor ons wel dat wij even uit onze comfortzone moesten stappen. Maar daar hebben we geen moment spijt van gehad. Voor herhaling vatbaar wat mij betreft!

Zie: www.theathletesfoot.nl/fresh2school

Megawatt Digital
Megawatt Digital is het derde bureau van de Eindhovense bureaugroep Megawatt. Met Megawatt Advertising en Megawatt Fieldmarketing is het bureau vanaf hun oprichting in 2015 erg succesvol. Zo werkt het onder andere voor brands als Swiss Sense, Puma, Bavaria, Netflix, Signify, Coca-Cola Company en Fisherman’s Friends. Met Megawatt Digital wil het bureau klanten ook digitaal gaan boosten en ligt de focus op digital strategy en content creation.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht