McDonald’s lanceert PicMac: mini-tutorials foodfotografie

Vanaf vandaag zendt McDonald’s PicMac uit op Instagram TV (IGTV). In zes korte afleveringen geeft foodinfluencer Monique van Loon kijkers handige en bruikbare tips voor mooie foto’s voor op je feed. Onderwerpen die aan bod komen, zijn onder andere de tofste achtergrond, de mooiste flat lay en de perfecte compositie.
Volgens Annemiek Hollander, Social Media Manager bij McDonald’s, springt PicMac in op wat we zien binnen onze community. “Onze fans delen graag foto’s van hun bezoek aan de Mac. We hebben Monique van Loon gevraagd om haar kennis op een laagdrempelige manier te delen. Zo kan iedereen straks zijn of haar favoriete producten zo aantrekkelijk mogelijk vastleggen.”
De serie is tot stand gekomen in samenwerking met Blauw Gras, het social content bureau van McDonald’s. Isaac Diepenhorst, Account Director bij Blauw Gras, vindt het mooi om te zien dat McDonald’s haar fans goed begrijpt. “De Instagram-tijdlijn is ontzettend belangrijk voor de fans van McDonald’s. Met een paar kleine tips en aanpassingen, maak je al snel mooiere foto’s.”
PicMac is zes weken lang elke donderdag te zien op Instagram TV. Fans die hun foto delen met #PicMac maken kans op een exclusief telefoonhoesje van McDonald’s.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.