Deel dit artikel
-

Internetadverteren weer hoger op agenda bedrijven

Nederlandse bedrijven beginnen pas dit jaar weer meer aandacht te besteden aan hun internetactiviteiten nadat er in 2004 een dieptepunt in webbestedingen had plaatsgevonden. Uit een brancheonderzoek blijkt, dat bijna 70 procent van de bedrijven meer geld uitgeeft aan internetmarketing. Het zijn vooral de bedrijven zélf die aangeven waaraan geld wordt uitgegeven. De traditionele mediabureaus focussen zich nog overwegend op 'oude media'.

Adverteren op internet komt meer in de kijker van Nederlandse marketeers. Uit een onderzoek van Trendbox blijkt dat 69 procent van de 248 ondervraagde verantwoordelijken de budgetten ziet verschuiven naar de digitale omgeving. Twintig procent zegt dat er dit jaar forse verschuivingen hebben plaatsgevonden, 49 procent spreekt over beperkte verschuiving. Dat valt te lezen in de Grote Marketing Enquete 2006, die voor de zevende keer werd gehouden in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing en WebAds.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!