Deel dit artikel
-

SNS Bank adverteert in mobiele video’s

SNS Bank is gisteren begonnen met adverteren in mobiele video's. Via de website Hotsms.com is het mogelijk om gratis muziekvideoclips naar een mobiel toestel te downloaden. Elke clip is voorzien van een acht seconden durende reclameboodschap met daarin een commercial over Bill, het online betaalsysteem van SNS Bank.

Met deze vorm van adverteren wil SNS Bank jongeren in de leeftijd 15 tot 30 jaar bereiken. Dat is de doelgroep die mobiele video’s download en past bij het profiel van de Bill-gebruiker. Eind vorig jaar lanceerde SNS Bank Bill, een betaalsysteem via MSN-messenger dat speciaal gericht is op jongeren. De keuze om te werken met muziekvideoclips sluit aan bij het streven van SNS om de bekendheid en het imago van Bill via muziek te versterken.

Een adverteerder die op deze manier mobiele content sponsort is volgens Ilan Roos van 2iC een nieuw advertentiemodel. 2iC is een start-up die zich richt op de ontwikkeling van marketingconcepten voor mobiele telefoons. Roos bedacht het idee voor het model en stapte naar Hotsms om het concept verder uit te werken.

Hotsms heeft naar eigen zeggen ruim een miljoen geregistreerde gebruikers, die onder meer gratis SMS-berichten kunnen versturen die zijn voorzien van een reclameregel. “Het koppelen van een reclameboodschap aan een gratis video past goed bij wat we al doen,” zegt directeur Ruben Troostwijk van Hotsms.

Een ingelogde bezoeker van Hotsms kan op een overzichtspagina de keuze maken uit 12 videoclips. Door op één van deze clips te klikken en een 06-nummer in te vullen, wordt een SMS-bericht met downloadlink verstuurd. Via de link kan de video worden gedownload. Door een 06-nummer van iemand anders op te geven kan de video ook ‘cadeau’ worden gedaan.

“Al onze diensten maken een koppeling van online naar mobiel,” vertelt Troostwijk. “Zo krijgen veel mensen mobiele advertenties te zien.” Hij gelooft nog niet in adverteren op mobiel internet zonder dat er een koppeling is met het vaste internet. “Dan heb je een grotere groep mensen nodig die mobiel internet gebruik. Er zijn nog te weinig goede toestellen voor mobiele internet, en GPRS is nog te traag om goede banners te laten zien.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond