Industry Wire

Geplaatst door Dept Agency

FIFA Museum versterkt digitale aanwezigheid met Dept

Het FIFA World Football Museum in Zurich, een dochteronderneming van FIFA, heeft na een intensieve pitch Dept aangewezen om ondersteuning te bieden bij drie projecten. Het digital agency zal het FIFA World Football Museum bijstaan op gebied van digital marketing, community-management op sociale media en bij de herlancering van de website. Daarmee versterkt het museum, dat tijdens de intelligente lockdown tijdelijk gesloten was, haar digitale aanwezigheid en maakt het de website toegankelijker voor (online) bezoekers.

Het FIFA World Football Museum heeft voor Dept gekozen vanwege de full-funnel aanpak die het digital agency kan bieden. Zowel data als technologie en creativiteit hebben een belangrijke rol in de samenwerking. Daarnaast heeft Dept bewezen goede prestaties te kunnen leveren in hoog tempo en biedt het veel toegevoegde waarde op strategisch niveau.

Er wordt momenteel gewerkt aan de ontwikkeling van een digitale marketingstrategie voor de komende jaren. Daarnaast is de voorbereiding voor de website herlancering in volle gang; begin juli zal deze plaatsvinden. Wat betreft de voortgang van social media activiteiten zitten de partijen ook niet stil. Dept adviseert het museum over de communicatie op Facebook, Twitter, Instagram en YouTube, zodat het zowel in de huidige tijd als daarna relevant en betrokken blijft. Om het community-management te verbeteren en efficiënter te maken, stelt Dept hier een strategische gids voor op.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht