Deel dit artikel
-

Snap pakt uit met ontwikkeltools, miniprogramma’s, games en Originals

Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft donderdag op zijn Partner Summit nieuwe producten voor ontwikkelaars aangekondigd. Met Snap Kit, Snap Minis en Snap Games kunnen makkelijker uiteenlopende toepassingen worden ontwikkeld.

Snap Minis is een nieuw product waarmee bijvoorbeeld ‘pasklare hulpprogramma’s’ op het gebied van meditatie en mindfulness-oefeningen kunnen worden aangeboden. De bekende meditatie app Headspace introduceert een eigen miniversie voor Snapchat.

Ook games worden steeds belangrijker voor Snapchat. 100 miljoen Snapchat gebruikers hebben via Snapchat games gespeeld sinds die mogelijkheid werd aangeboden. Nieuwe games voor Snapchat zijn Super Brawl Universe van Nickelodeon en Playsoft, Uno van Mattel, Scrabble GO van Scopely en een nog nader te noemen game van de Franse studio Voodoo.

Ook zijn weer tien zogeheten Originals aangekondigd, exclusieve programma’s zoals Coach Kev rond komiek Kevin Hart en Queen of Stylez, een documentaire over haarstilist Tokyo Stylez.

Snapchat begon ooit als app voor verdwijnende foto’s, maar nu zowat elk bedrijf die functie heeft gekopieerd (van Instagram tot WhatsApp), zoekt Snap het in de verbreding.

Er zijn ook enkele veranderingen aangebracht in Snapchat zelf. Een nieuwe Action Bar moet het navigeren in de app makkelijker maken en via Snap Map kunnen gebruikers bedrijven in de buurt vinden.

Pernod Ricard lanceert vandaag in samenwerking met het Nederlandse social first marketingbureau GoSpooky de eerste Snapchat AR game voor Malibu’s nieuwe zomersmaak Malibu Lime. Met deze unieke gamified AR lenses, onderdeel van zomercampagne A Bit of Sunshine, speelt Malibu naar eigen zeggen in op de sterk groeiende rol van augmented reality in het leven van digital natives.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond