Deel dit artikel
-

Flinke financiering voor mobiele zoekdienst 4info

Draper, Fisher, Jurvetson en US ventures hebben 8 miljoen dollar gestoken in 4info, een zoekdienst op de mobiele telefoon. 4info reageert op sms'jes die naar de dienst worden gestuurd. Wie dus een sms'je stuurt met een vraag, krijgt antwoord.

Wie bijvoorbeeld “Starbucks Palo Alto” naar 44636 zendt krijgt keurig een sms'je terug met alle telefoonnummers en adressen die de koffieketen in Palo Alto heeft. Een ander voor beeld is wie “movies” naar 94303″krijgt keurig de filmaladder toegestuurd en de tijden dat de film begint. En wie “weather nyc” naar een bepaald nummer stuurt krijgt een weeroverzicht van New York voor de komende vijf dagen.

Reden dat Tim Connors van U.S. Venture Partners geld in de dienst steekt, is dat hij de dienst zelf heeft geprobeerd en er direct verslaafd aan was, zo verklaarde hij. De reden dat Draper Fisher Jurvetson ook meedoet aan de financieringsronde is dat durfkapitalist Adreas Stavropoulos ziet dat er steeds meer honger is naar mobiele informatie. “We staan nog maar aan het begin. De mobiele informatie-markt gaat boomen.”

4info’s gebruikt gepatenteerde zoektechnologie om ervoor te zorgen dat de zoekresultaten zo relevant mogelijk  zijn. “Er zijn miljoenen woorden in de lexicon en een een syntax is niet eens nodig,” aldus Pankaj Shah, oprichter en CEO van 4info. Mobiele en lokale zoekdiensten op het mobieltje zijn niet nieuw: ook Yahoo en Google zijn er al een tijdje mee bezig.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond