Londense taxi toont slimme advertenties

Londense taxi’s zetten geo-targeting technieken in om relevante advertenties te tonen. Wanneer de taxi in het West End rijdt, krijgen passagiers advertenties voor theaters te zien, in de buurt of Gatwick of Heathrow zijn het vakantieaanbiedingen.
De eerste grote campagne van American Express ging een dezer dagen van start, met advertenties in zeker tweehonderd taxi’s met ingebouwde beeldschermen.
De technologie is van VeriFone Media, onderdeel van het betaalplatform VeriFone Systems en werd al eerder in bussen toegepast.VeriFone verzorgt al langer (geschilderde) advertenties voor Londense taxi’s.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Pieter van D.
Dit is een zeer interessante ontwikkeling, goed voor location based marketing. In Azie (i.e. Tokyo, Seoul) zie je dit in de taxis alreeds in de praktijk.
Adri Ulfman
In 020 e.o. ook al actief als TAXI-TV. Met diverse mogelijkheden qua ad formats en sponsored content. Pioneers/early adopters, mail of bel voor try-outs met performance-garantie.