Deel dit artikel
-

Tinker: “Onze reizigers zijn onze ambassadeurs”

Rob van Strien is oprichter van online vervoersbedrijf Tinker. Door meerdere passagiers te combineren per auto wordt reizen volgens Tinker socialer en slimmer, en daardoor dus ook voordeliger voor de consument. Morgen spreekt hij op Emerce Engage over zijn ‘25.000 tevreden reizigers’.

Je hebt een nieuwe taxiformule in de markt gezet. Hoe werkt dat precies?
Tinker is een reisnetwerk waarbij je online je luchthavenvervoer per taxi kunt regelen. Hoe eerder men boekt, hoe efficiënter wij dit kunnen plannen en het kostenvoordeel geven wij terug aan de klant. Dit zorgt er voor dat we prijzen aan kunnen bieden die vaak vergelijkbaar zijn met die van eerste klas openbaar vervoer. Maar wel tegen een hoge service. Zo staat er bij ontvangst op de grote luchthavens een hostess voor onze klanten klaar die ze begeleidt naar de juiste taxi en in geval van vertraging en of vervroeging de reis hierop afstemt. Momenteel zijn we in voorbereiding voor onze uitrol naar België met in de loop van volgend jaar ook de eerste stappen richting Duitsland. Daarnaast zijn we druk bezig met het aansluiten van resellers, we hebben ons eigen affiliateprogramma opgezet en ook dit begint zijn vruchten af te werpen.”

Je maakt gebruik van yield management en de inzet van SEO, SEA, e-mail, sociale en retargetting om ‘ongekende conversie aantallen’ te  behalen. Wat is daarvan het geheim?
“Focus op je product. Alles moet in dienst staan van de beleving van de klant. Dit betekent dat we met de huidige middelen liever een slechte site hebben dan een slechte reiservaring. Als mensen je product goed vinden, dan zullen ze een slechte website accepteren. Met SEO/SEA/retargeting richten wij ons op het creëren van volume en mindshare, e-mail en sociale media zijn er voor ons om onze klanten de middelen te geven om over ons te praten.”

Een en ander is makkelijker bij vaste gebruikers, hoe zit het met de  conversie voor incidentele en nieuwe gebruikers?
“Die ligt natuurlijk iets lager, maar niet heel veel, vooral social proofing (beïnvloeding – red.) heeft veel geholpen om dit gelijk te trekken. We proberen vooral de eerste groep gebruikers de middelen te geven om over ons te vertellen, dan komen andere mensen niet meer ‘koud’ naar de website. Eigenlijk zijn onze klanten onze ambassadeurs.”

Deel dit bericht

3 Reacties

Caroline de Zwart

Goed bezig, Rob. Succes met de verdere uitrol van Tinker.

Willem

Wat een onzin dat tinker en die Rob van Strien. Tinker is gewoon het zoveelste it henkie die de markt van het personenvervoer afroomt, het gaat ze alleen om de commissies want tinker heeft zelfs geen ondernemersvergunning taxi. Schreeuwen en bluffen is het enige wat ze doen, met bv een rit van Eindhoven naar Schiphol voor 44 euro, als je belt of online wilt bestellen komt de consument bedrogen uit en moet 155,25 euro betalen en dan moeten ze de taxi nog delen ook. Goedkoop, nee hoor er zijn zat echte taxibedrijven die goedkoper zijn!

Jan Libbenga

Een ondernemersvergunning taxi geldt ook alleen voor taxibedrijven. Tinker is geen taxibedrijf, maar maakt gebruik van bestaande vervoerders.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond