Grootste digitale wave ooit bereikt via TikTok meer dan 1 miljard voetbalfans tijdens UEFA Champions League

Amsterdam, 27 augustus 2020 – De stadions mochten tijdens de finale van de UEFA Champions League dan wel leeg zijn, het publiek leefde volop mee met hun favoriete teams. Betaaltechnologiebedrijf Mastercard heeft samen met meer dan een half miljoen voetbalfans de grootste digitale wave ter wereld gecreëerd. De grootste wave ooit werd gecreëerd in samenwerking met snelgroeiend social media platform TikTok en bereikte meer dan 1 miljard views.
De #PricelessWave challenge, die bedoeld is om fans met elkaar in contact te brengen tijdens de UEFA Champions League-finale, is momenteel in behandeling bij Guinness World Record. Fans namen deel aan de #PricelessWave door de uitdaging op TikTok aan te gaan en een video van zichzelf op te nemen. Door wavebewegingen te maken in het scherm, kregen ze direct de Mastercard-voetbalmelodie te horen en voetbalconfetti te zien om hun filmpje af te maken.
Tot nu toe deelden meer dan 603.000 mensen hun #PricelessWave video op TikTok. De #PricelessWave werd aangezwengeld door voetballegendes als Fernando Torres, Edwin van der Sar en Marcel Desailly en TikTok-megasterren uit heel Europa, waaronder Harriet Freestyle, Venessa Bauer en Lia Lewis. Dit resulteerde in maar liefst 1,25 miljard views en 167 miljoen likes, shares en comments.
Jeannette Liendo, Senior Vice President, Marketing en Communicatie, Mastercard Europa zei: “We wilden technologie gebruiken om fans over de hele wereld dichterbij elkaar te brengen, waardoor ze alsnog samen hun voetbalwedstrijden konden beleven. Het was prachtig om te zien dat zoveel fans, waaronder ook bekende gezichten, samenkwamen om iets bijzonders te creëren voor de UEFA Champions League.”
Bekijk hier een compilatie van de beste #PricelessWave video’s van fans, beroemdheden en voetbalhelden over de hele wereld.
– Einde persbericht –
Over Mastercard (NYSE: MA), https://www.mastercard.nl/nl-nl.html
Mastercard is een wereldwijd betaaltechnologiebedrijf. Het is onze missie om een inclusieve digitale economie te creëren waar iedereen, waar dan ook, profijt van heeft. Dit doet Mastercard door transacties veilig, eenvoudig, slim en toegankelijk te maken. Door middel van veilige data en netwerken, samenwerkingen en passie, helpen onze innovaties en oplossingen individuen, financiële instellingen, overheden en bedrijven bij het realiseren van hun doelen. Ons Decency Quotient vormt het vertrekpunt voor onze cultuur en alles wat we doen binnen en buiten ons bedrijf. Met activiteiten in meer dan 210 landen en gebieden bouwen we aan een duurzame wereld met onbetaalbare mogelijkheden voor iedereen.
About Priceless.com
Priceless.com is Mastercard’s experiential lifestyle hub designed to inspire and create once in a lifetime moments to be shared with family and friends at home, online, and everywhere in between. Exclusive to Mastercard cardholders, its unique multicultural proposition allows people to connect closer to their passions, fuels their desires for continuous learning and discovery, and gives them the opportunity to gift experiences, enter sweepstakes, and participate in special auctions to benefit important causes. Inspired from over 40 destinations and accessible from 90+ countries, consumers can find dynamically curated experiences both physical and digital across culinary, sports, arts and culture, music, and more, as well as custom editorial content enabling them to Start Something Priceless.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.