Deel dit artikel
-

Comscore: 9 op 10 internetgebruikers koopt offline

Negen op de tien gebruikers van zoekmachines kopen nog steeds off- in plaats van online. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Comscore in opdracht van Overture onder 2 miljoen internetgebruikers wereldwijd.

Bij het aanschaffen van bijvoorbeeld electronica orienteert men zich wel online, maar een overweldigende meerderheid gaat uiteindelijk in de winkel over tot de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe home entertainment-set, zo stelt comScore in de studie.

Verder blijkt uit de studie dat 25 proent van de mensen die een zoekmachine gebruikten zoals Google om zich te orienteren op de aanschaf van een  camera, een computer, of een dvd-speler of andere consumenten-electronica binnen 3 maanden overgingen tot de aanschaf van een nieuw product. 

Meer dan negen op de tien –92 procent– kocht dat product uiteindelijk bij een gewone detailhandelaar. Van de mensen die wel een product online aanschaften, deed slechts 15 procent van hen dat op het moment dat ook dirtect nadat men zich via de zoekmachine had georienteerd, terwijl 50 procent tot de aanschaf overging binnen een maand, 17 procent binnen twee maanden en 18 procent binnen drie maanden.

Uit de studie bleek verder dat consumenten de neiging hebben om termen te gebruiken als “lcd televisie,” rather in plaats van te zoeken op een specifiek merk of model. Zelfs na een uitgebreide zoektocht, kwamen consumenten nog niet uit bij specifieke merken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond