Emakina wint SAN Accent 2012 Fast Moving Award voor online activatie van BlueBand Bakhulpjes campagne

Rotterdam, 24 mei 2013 – Emakina was één van de trotse winnaars op de grote Accenten-avond van de Stichting Adverteerdersjury Nederland. Voor de campagne ”Bakken doe je samen met Blue Band” ontving het een Accent-Award in de categorie Fast Moving, samen met Draftfcb, dat concept en creatie deed, en opdrachtgever BlueBand. De SAN Accent is de enige communicatievakprijs van, voor en door Adverteerders. Emakina tekende als digitaal bureau van Blueband voor de online invulling van deze campagne.
Bakhulpjes voor jonge bakkers
In de winnende campagne voor BlueBand staan kinderen centraal. De aandoenlijke jonge held in de bijbehorende Tv-commercial wil zo graag helpen… En als dat maar niet lukt is mama er gelukkig nog, om heerlijke cupcakes mee te bakken. Met BlueBand vloeibaar, natuurlijk, want dan wordt het kinderspel. Met een leuke actie kon je sparen voor 5 ‘bakhulpjes’ keukengerei bij aankoop van Blue Band-producten, af te halen bij de 600 Blokker winkels in Nederland. Zo kreeg mama’s bakhulpje er handige bakhulpjes bij.
Online activatie met een warm hart
Emakina werkte de online activering uit bij deze winnende campagne. Het creëerde een frisse activatiepagina, op de BlueBand website die door Emakina net volledig was vernieuwd. Daarbij werd de stijl van BlueBand en het campagne concept perfect geïntegreerd.
De hele site straalt de ‘Family Goodness’ filosofie uit van het merk. Waarbij kinderen en (gezond) opgroeien centraal staan. Het sociale leven van kinderen is gekozen als ankerpunt om het platform te activeren. Zo kan je op het prikbord van de website meteen je heerlijk, inspirerend of memorabele momenten delen, naast het ontdekken van heerlijke recepten, baktips en bakgeheimen.
Geert Rietbergen, Managing Director van Emakina in Nederland: “Emakina won in april 2012 de pitch voor het ontwikkelen en realiseren van het brandplatform van Blue Bland. Deze prijs is een mooie bevestiging voor BlueBand èn voor ons dat we er in slagen een echte èn hechte relatie met de consument op te bouwen.“
Meer informatie Emakina:
Aranka Van der Voorden
aranka@emakina.nl
+31 (0)6 21829071
Over Emakina Groep
Emakina is een Europese groep van digitale agentschappen. Het helpt zijn klanten maximaal voordeel te halen uit de kansen geboden door het nieuwe digitale tijdperk. Emakina is samengesteld uit Emakina (Brussel, Parijs, Limoges, Rotterdam en Genève), Emakina.EU en Your Agency (Waterloo), Robert & Marien (Brussel), Design is Dead (Antwerpen) en The Reference (Gent). Emakina heeft zijn diensten uitgebouwd rond vier kernactiviteiten: Integrated Communicatie, Web Building, Interactieve Communicatie en Applications. De klantenportefeuille bevat vele internationale leidinggevende bedrijven, zoals Audi, Baume & Mercier, Belgacom, BNP Paribas Fortis, Brussels Airlines, Caran d'Ache, Deutsche Bank, GDF Suez, Girard-Perregaux, ING, Keytrade, KPN, Longines, Microsoft, Orange, Panasonic, Samsung, Schweppes, Seat, Thomas Cook, Volkswagen en internationale instellingen, zoals de Europese Commissie. In 2012 realiseerde Emakina Group met zijn team van meer dan 450 medewerkers een zakencijfer van 48,8 miljoen euro. Emakina Groep staat genoteerd op Alternext van Euronext Brussel (mnemo: ALEMK – ISIN: BE0003843605). Meer informatie: www.emakina.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.