Industry Wire

Geplaatst door Boon & Bliss

Social fintech startup daagt cadeau-industrie uit

Net nu we bijkomen van de traditionele cadeaumaand waarin we weer overladen zijn met meer of minder passende cadeaus, is er een nieuwe App op de markt van Boon & Bliss.

De oprichters leggen uit: “Wist je dat 2 op de 5 mensen liegen over het leuk vinden van een cadeau? Eigenlijk zouden de meeste mensen geld willen ontvangen voor een doel naar keuze, maar weinigen vinden dat leuk om te geven. Het is moeilijk om het perfecte cadeau te kiezen: zowel verrassend als persoonlijk én passen bij je budget. Op het moment dat we ons realiseerden dat de cadeau-ervaring gebaseerd is op goede intenties met slechte uitvoering, inspireerde dat ons om de pijnpunten voor zowel gevers als ontvangers op te lossen.”

Boon & Bliss doet dat met een App die van het geven en ontvangen van cadeaus een nieuwe ervaring maakt. In plaats van het uitwisselen van cadeaus, stimuleert Boon & Bliss je om dromen waar te maken, en om elkaar daarbij te helpen door een financiële bijdrage te leveren.

Boon & Bliss omschrijft zichzelf als social fintech, wat een dubbele betekenis heeft: ze maken crowdfunding voor cadeaus in het sociale netwerk eenvoudig en leuk, én ze streven behalve winst ook een maatschappelijke doelstelling na. Door de cadeau-ervaring opnieuw uit te vinden voorkomen ze namelijk de verspilling van tijd, geld, verpakkingsmateriaal en CO2 uitstoot die inherent is aan het uitwisselen van fysieke cadeaus.

De startup is erin geslaagd om de eerste versie van de Boon & Bliss-app in de Appstore en Google Play te lanceren binnen 6 maanden na de oprichting van het bedrijf, en heeft een grote droom: “We streven ernaar om the first gift in mind te worden, wereldwijd”. Daar hebben ze reeds verschillende private investeerders met ruime ondernemings- en tech ervaring van weten te overtuigen, dus de cadeau-industrie mag de borst nat maken.

Over Boon & Bliss

“Give a Boon, feel the Bliss”. Boon (spreek uit: boehn) is Engels voor een gunst verlenen, Bliss staat voor het geluksgevoel dat je ervaart bij het geven en ontvangen.

De kern van de mobiele cadeau-app is de mogelijkheid om dromen te creëren voor je vrienden of voor jezelf, om geld in te zamelen voor die dromen, om de digitale verpakking te personaliseren en om delen te stimuleren. Boon & Bliss wil mensen inspireren om een dromen te vervullen en verspilling te vermijden.

Boon & Bliss is opgericht door een team van ervaren professionals in de financiële, technische en consumentenindustrie. Het bedrijf is klein begonnen, met een focus op waardecreatie voor haar klanten. De ambitie is om geleidelijk uit te groeien tot een meerzijdig platform met een wereldwijd bereik. Daarin wordt Boon & Bliss ondersteund door verschillende private investeerders met ruime ondernemings- en tech ervaring.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht