Deel dit artikel
-

De volgende stap in webcare: de zelfhulpapp

Kabelaar UPC heeft naar eigen zeggen als eerste provider een iPhone-app uitgebracht die klanten op weg moet helpen bij storingen en installatie. Daarmee zou webcare gedeeltelijk ontlast kunnen worden.

De applicatie UPC Service vermeldt niet alleen contactmogelijkheden, maar laat ook zien welke storingen al bij UPC bekend zijn. Daarnaast zijn instructievideo’s beschikbaar voor bijvoorbeeld een SCART-bekabeling en het optimaliseren van internetsnelheden. Ook instructies voor het multimediaplatform UPC Horizon komen aan bod.

Ook biedt de app toegang tot bestellen en levering, technische ondersteuning, factuur en betalingen, administratieve wijzigingen en wijzigingen dienst. Met belknop, zodat geen apart nummer meer hoeft te worden opgezocht.

Volgens woordvoerder Ronald Sutmuller is de app bedoeld als aanvulling op op de reguliere ondersteuning. “Die blijft gewoon. Maar als niets meer werkt, heb je in elk geval de app om op terug te vallen.”

UPC gaat de geruisloos geintroduceerde app de komende maanden monitoren. Volgens Sutmuller is het de bedoeling dat er ook een Androidversie komt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond