
The role of technology in sustainable fashion
Hoe kan technologie helpen bij verduurzaming van de mode-industrie? Peter Leferink vertelt over de kosten- en mileu-sparende technieken die het Amsterdam Fashion Institute inzet bij het ontwerp- en maakproces en houdt een pleidooi voor zuinig zijn op kwaliteitskleding.
Als je vanaf je bank thuis moet Zoomen, waarom zou je dan geen virtuele outfit kunnen dragen? Waarom zou je spotgoedkope kleren kopen die je na een paar maanden kan weggooien, als voor jou op maat gemaakte kleding helemaal niet zoveel duurder is? Verantwoordelijk produceren voor bewuste consumenten kan de planeet redden, aldus Leferink. Technologische oplossingen van virtual design tot augmented reality kunnen daarbij helpen.
Spreker
Peter Leferink (Head of Fashion & Design, Amsterdam Fashion Institute)
Host
Yvonne de Jager (Presentator)
Collection
Emerce Fashion
Nieuwe insights
Het AI value proposition canvas: praktisch kader voor digitale beslissingenHoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketingWat festivalgedrag ons leert over financiële keuzes en consumentengedrag[Podcast] Doorzetters met Oos Kesbeke: ‘Ik rende gillend de fabriek uit’Zo blijft Gent de motor van de Belgische technologieGerelateerde artikelen


[Podcast] Doorzetters met Benji Beesemer: ‘Alles was klaar en toen viel de fabriek stil’

Nike’s digitale dwaling: de miljardenles over merkbouw voor (jonge) marketeers
