DPD Pakketservice optimaliseert organisatie koeriersdiensten met oplossingen van ETTU

GOUDA, 26 juni 2013 – ETTU, specialist in productiviteitsverhogende Microsoft SharePoint oplossingen en diensten voor overheid en bedrijfsleven, gaat samenwerken met logistiek dienstverlener DPD Pakketservice om verbeteringen door te voeren in de interne communicatie en het projectmanagement. Het eConnect Kennis- en Communicatie Portaal in Microsoft SharePoint wordt hiervoor ingezet, in combinatie met het eConnect Projecten Portaal van ETTU.
Belangrijke doelstelling is het stroomlijnen van projecten, waarbij via workflows ook gewerkt zal worden met autorisaties en rechten. Op dit moment wordt er nog gebruik gemaakt van de overkoepelende nieuwstool van DPD, maar deze biedt de Nederlandse organisatie beperkte mogelijkheden om lokaal nieuws te delen en medewerkers van de juiste informatie te voorzien.
DPD beschikt straks over up-to-date stuurinformatie, dankzij realtime inzicht in de status van projecten.
Robert van Straaten, director marketing en sales van DPD Pakketservice: “Voor de logistieke dienstverlening is het snel beschikbaar hebben van de juiste, actuele informatie erg belangrijk. Wij waren op zoek naar een platform dat informatiedeling mogelijk maakt, en wilden daarbij niet opnieuw het wiel uitvinden. Daarom hebben we gekozen voor het standaard Kennis- en Communicatie Portaal van ETTU. Hiermee kunnen onze medewerkers permanent over up-to-date informatie beschikken, zodat ze onze klanten nog beter kunnen bedienen.”
Piet Vink, eigenaar ETTU en verantwoordelijk voor marketing & sales: “DPD Pakketservice maakt al succesvol gebruik van het Projecten Portaal van ETTU. Wij zijn blij dat het eConnect Kennis- en Communicatie Portaal daar nu aan toegevoegd wordt en verwachten goede resultaten.”
Over ETTU
ETTU levert Microsoft SharePoint oplossingen en diensten om de samenwerking binnen overheid en bedrijfsleven te verbeteren en zo de productiviteit te verhogen. Via gebruiksvriendelijke SharePoint portalen stelt ETTU organisaties in staat om informatie en documenten centraal te delen en te beheren. Hierdoor kunnen zij efficiënter werken en betere beslissingen nemen. Klanten van ETTU zijn onder meer Arcadis, ABN AMRO, Delta, Heineken, Inspectie Jeugdzorg, Rijkswaterstaat, TU Delft en Zilveren Kruis. ETTU is opgericht in 2006 en telt ruim 75 medewerkers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Gouda. Zie ook: www.ETTU.nl
Voor meer informatie
Bart Scheffer, marketing manager ETTU, E b.scheffer@ETTU.nl, T 0618559961
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.