T-Mobile: verdrievoudiging zakelijke markt in 2006

T-Mobile, zoals Ben vanaf vandaag is gaan heten, zegt zich sterker op de zakelijke markt te richten. Het verwacht dat zijn aandeel op de zakelijk markt in 2006 drie keer zo groot zal zijn. Er is een samenwerking met Microsoft gestart voor het opzetten van 'mobiele kantooromgevingen'.
Ben heeft in de vier jaar van zijn bestaan 1,5 miljoen klanten geworven en zegt daarmee het derde bedrijf voor mobiel bellen in Nederland te zijn. De merknaam van Ben spreekt meer aan bij consumenten, het marktaandeel van het bedrijf op de zakelijke markt is naar verhouding gering. Met de naam T-Mobile verwachten het bedrijf "een betere ingang in de zakelijke markt".
"We willen in 2006 een marktaandeel op de zakelijke markt van 15 procent", zegt Henny van der Heijden, woordvoerder voor T-Mobile . "Dat betekent ongeveer een verdrievoudiging in vergelijking met de huidige situatie. We willen op de zakelijke markt de derde positie innemen, na KPN en Vodafone/Libertel, partijen ook waar we marktaandeel proberen weg te halen."
Om de zakelijke markt meer van dienst te zijn is een samenwerking gestart met Microsoft, waarbij T-Mobile 'mobiele kantooromgevingen' aanbiedt. In andere landen waarin het telecombedrijf actief is bestaat deze samenwerking al. Met welke andere producten T-Mobile komt voor de zakelijke markt komt kon Van der Heijden nog niet zeggen.
Behalve in de zakelijke markt verwacht T-Mobile ook groei te kunnen behalen in de consumentenmarkt. Het zegt daar in drie jaar tijd van een marktaandeel van 12 procent naar 20 procent te willen groeien. De "ontwikkeling van innovatieve en praktische datadiensten", zoals MMS, moeten daarbij helpen. Tegenover het ANP sloot T-Mobile een overname van het te koop staande O2 Nederland niet uit.
De naam Ben is met ingang van vandaag veranderd in T-Mobile. Om de nieuwe naam onder de aandacht te brengen is een omvangrijke reclamecampagne opgezet. Een van de elementen is een 'outsert' vandaag bij het gratis dagblad Metro, waarbij een advertentie de volledige cover bedekt.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond