Industry Wire

Geplaatst door DaWanda

Relaunch DaWanda: Online designmarkt breidt website sterk uit

DaWanda, Europa's grootste online designmarkt voor unieke, handgemaakte producten lanceert begin volgende week een nieuwe website. De site wordt wezenlijk anders: er komt een vernieuwd design en diverse nieuwe functionaliteiten. Dit geldt voor zowel de website als voor de mobiele applicaties. Met deze vernieuwingen moet DaWanda nog aantrekkelijker worden voor kopers en verkopers van handgemaakte producten.

„We willen niet alleen liefhebbers van handwerk aanspreken, maar ons juist richten op een steeds bredere doelgroep.“ aldus Claudia Helming, oprichter en algemeen directrice van DaWanda. Wij richten ons op kwaliteitsbewuste vrouwen van 20 tot en met 50 jaar. Als zij een cadeautje of iets anders nodig hebben moet DaWanda net zo snel bij ze opkomen als andere bekende retailers.“

Winkelen op smartphone en tablet
Op basis van enquêtes onder gebruikers en omvangrijke analyses heeft DaWanda haar online presentatie optisch sterk verbeterd door een nieuwe structuur en inhoudelijke veranderingen. De implementatie van deze vernieuwingen gebeurt stap voor stap. De nadruk ligt op een verbeterde mobiele winkelervaring. De website is nu ‚responsive’, dat wil zeggen, zo geprogrammeerd dat hij zich aan ieder apparaat optimaal aanpast. Op deze manier wordt een constante gebruikerservaring mogelijk gemaakt, zowel op smartphones en tablets als op de PC. DaWanda speelt hiermee in op het feit dat steeds meer consumenten hun telefoon of tablet gebruiken om te winkelen.

Gebruiksvriendelijk: voor koper én verkoper
De filteropties bij de zoekresultaten en in de catalogus worden gebruiksvriendelijker gemaakt. De klant komt in het vervolg gemakkelijker en sneller tot zijn gewenste zoekresultaten – dat is bij de ca. 100.000 producten die op Dawanda Nederland worden aangeboden van cruciaal belang. In het algemeen zal de winkelervaring door deze functies enorm verbeteren. 3000 Nederlandse designers zijn inmiddels geregistreerd op DaWanda Nederland. Aan- en verkoop van producten is mogelijk door heel Europa. DaWanda wil de verkoop buiten de eigen landsgrenzen verder stimuleren en vergemakkelijken. Voor de Nederlandse verkopers houdt dat in, dat zij nog eenvoudiger toegang hebben tot andere afzetmarkten in Europa.

Design Parallel aan de relaunch van de website heeft DaWanda haar Corporate Design op de schop genomen. Dit design wordt consequent toegepast in zeven Europese landen en in alle communicatiemiddelen, advertenties, online-reclame, merchandising en beurspresentaties. In het nieuwe design is meer ruimte voor humor en speelse elementen. Zo komt er een tekstballon waar uitleg over een product of een grappige opmerking in kan staan. "Op het vernieuwde platform zal visueel duidelijker zijn wat DaWanda uniek maakt: de combinatie van handgemaakte producten en het persoonlijke contact met de verkoper. Achter ieder product zit een persoonlijke verhaal. Dat is namelijk wat onze producten onderscheid van de producten van grote retailers“ aldus Helming

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht