-

‘De samenwerking tussen influencers en merken gaat radicaal veranderen’

Waarom je influencermarketingbureau herpositioneren als je zo goed aangeschreven staat? “De toekomst van influencermarketing zit niet in human billboarding, maar in consumentenonderzoek, strategische partnerships en ondernemerschap”, vertelt Martijn de Kemp van Storyboard.

Storyboard begon in 2011 als online uitgever en ontwikkelde zich tot influencermarketingbureau door een netwerk op te bouwen van verhalenmakers met autoriteit. Vanaf 2015 kozen echter meer marketeers voor influencermarketing, om ongrijpbare doelgroepen te bereiken. Daarna is de markt volgens De Kemp te snel gegroeid. “Er wordt te makkelijk over influencermarketing gedacht”, vindt hij. “Likes, followers en duckface-selfies maken je nog niet tot autoriteit. Bereik is iets fundamenteel anders dan invloed. Dat willen wij doorbreken en de ‘influence’ terugbrengen in ‘influencer’. Daarom heb ik begin vorig jaar met de DDMA een commissie Influencer Marketing opgezet, die in de breedte werkt aan een professioneler en transparanter vakgebied.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!