Samenwerking BT en Voxeo voor multi-channel customer self-service cloudoplossingen

Amsterdam, 12 augustus 2013 — Voxeo, de leverancier van zogeheten Unlocked CommunicationsTM oplossingen en nu een Aspect bedrijf, maakt bekend dat het de krachten bundelt met BT, de leverancier van netwerkgebaseerde IT services, om klanten in de hele wereld via de cloud te voorzien van low-cost, low-risk oplossingen voor interactieve voice response (IVR) en geautomatiseerde self-service. De oplossingen kunnen worden benaderd via telefoon, web, text en social media kanalen.
BT gebruikt Voxeo Prophecy en CXP (voorheen VoiceObjects) om volledig geïntegreerde customer self-service te leveren als onderdeel van haar BT Auto Contact aanbod. Afrekening kan per transaction of per minuut gebeuren. BT Auto Contact speelt in op de wereldwijde en snelgroeiende voorkeur voor self-service oplossingen die het klanten vergemakkelijken om 24/7 toegang te krijgen via meerdere kanalen en die de bedrijfskosten van klantenservice tot 90% reduceren ten opzichte van live agent support.
“BT Auto Contact stelt klanten in staat zichzelf te bedienen; het kost maar vanaf 28 eurocent per transactie. Organisaties kunnen hun klantenservicekosten significant verminderen en gelijktijdig de klanttevredenheid verhogen door via de telefoon effectieve self-service aan te bieden,” zegt Andrew Small, VP BT Contact & BT One bij BT Global Services. “Voxeo’s multi-channel capaciteiten verschaffen een unified technologie infrastructuur voor het integreren van online en mobile self-service opties. Organisaties kunnen hun self-service contact applicaties over meerdere kanalen en regio’s inzetten.”
Voxeo’s IVR platform is geïntegreerd met BT Inbound Contact, BT’s wereldwijde spraaknetwerk dat spraakverkeer intelligent routeert over 170 landen. Het platform maakt multinationale implementaties en centraal management mogelijk. Met Voxeo CXP, Voxeo’s platform voor applicatieontwikkeling en analytics, is BT in staat om de prestaties van op maat gemaakte self-service oplossingen op te zetten, te managen en te monitoren.
“We hebben voor Voxeo gekozen omdat de technologie in lijn is met BT’s strategische doelstelling om onze klanten te helpen om multi-channel applicaties wereldwijd snel en kosteneffectief uit te rollen,” zegt Small. “Voxeo’s geavanceerde capaciteiten voor multi-lingual spraakherkenning en voor analytics en rapportage geeft ons het vertrouwen dat we de meest complexe multinationale self-service implementaties kunnen uitvoeren en managen.”
Noot voor de redactie
BT is door Gartner gepositioneerd als Leader in het Global Network Service Providers Magic Quadrant dat op 26 maart 2013* is gepubliceerd.
*Over het Magic Quadrant – Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of service aan die in de onderzoekspublicaties worden behandeld noch adviseert zij gebruikers om al dan niet te kiezen voor leveranciers met de hoogste waardering. Gartner research publicaties bestaan uit meningen van Gartner’s onderzoeksorganisatie en dienen niet te worden opgevat als beweringen of feiten. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.
Over Voxeo
Voxeo, een Aspect bedrijf, bevrijdt communicatie. We ruimen de hindernissen op die in de weg staan om applicaties voor spraak, SMS, instant messaging, Twitter, web chat, mobile web, unified communications en self-service te creëren, managen, analyseren, optimaliseren en betalen. Wij werken er elke dag aan om de verwaarloosde potentie van deze communicatieoplossingen te ontketenen met behulp van open standards, disruptieve innovatie en een passie voor probleemoplossing – aangedreven door een bedrijfsbreed gedeelde focus op klantsucces. Dat doen we voor meer dan 250.000 ontwikkelaars, 45.000 bedrijven en de helft van de Fortune 100.
Over Aspect
Aspect’s volledig geïntegreerde oplossing verenigt de drie belangrijkste aspecten van modern contactcentermanagement: klantinteractiemanagement, workforce optimization en back-office. Wij helpen de meest veeleisende contactcenters ter wereld om hun mensen, processen en contacten af te stemmen en daardoor opmerkelijke klantervaringen te bieden. Kijk voor meer informatie op www.aspect.com.
Volg Aspect op Twitter via @AspectSW en @aspectbnlux. Lees de blogs op http://blogs.aspect.com.
Aspect, Blended Interaction, Unified Outreach, Seamless Customer Service, Unified IP and Aspect Software are either trademarks or registered trademarks of Aspect Software, Inc., in the United States and/or other countries. The names of other companies and products mentioned herein may be the trademarks of their respective owners.
Over BT
BT is één van ’s werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerkgebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan onze klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, BT Retail, BT Wholesale en Openreach.
In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2013, behaalde BT Group een omzet van 18.017 miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 2.501 miljoen Britse pond.
British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.
Bezoek voor meer informatie over BT: http://www.btplc.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.