Ambassadors aangesteld als wereldwijde partner voor video performance marketing van Booking.com

Amsterdam, 27 Juli 2021 – De in Amsterdam gevestigde creatieve productie studio Ambassadors is na een competitieve pitch geselecteerd als wereldwijde marketingpartner voor de video performance marketing van het toonaangevende, digitale reisplatform Booking.com.
Door gebruik te maken van het creatieve automatiseringsplatform Cube, is Ambassadors verantwoordelijk voor de ondersteuning van zowel de creatieve ontwikkeling als de dynamische opschaling van de wereldwijde video performance marketing van Booking.com, nu reismogelijkheden weer open gaan voor miljoenen mensen over de hele wereld.
Ambassadors werkte eerder aan de visuele effecten voor merkcampagnes van Booking.com, zoals Be a Booker with Anomaly en Live Curious met adam&eveDDB, en de afgelopen jaren was Booking.com begonnen met het integreren van Cube om creatieve campagnes te beheren, distribueren en lokaal aan te passen.
“Cube heeft een lange weg afgelegd sinds Diederik het in 2011 vanuit ons Lab opstartte, en om het nu te zien als het officiële video performance marketing platform voor een wereldwijd merk als Booking.com – met zo’n divers klantenbestand dat hypergepersonaliseerde contentmarketing nodig is – is het soort dingen waar dromen van gemaakt zijn”, zegt Halbo van der Klaauw, founding partner, Ambassadors. “Ik ben zo trots op onze creatives, ontwerpers en ontwikkelaars van Ambassadors en Cube die deze mijlpaal hebben gerealiseerd.”
“Cube is opgericht vanuit een drive om efficiëntere creatieve-productie-workflows te vinden, en het winnen van deze RFP is een belangrijke, nieuwe stap voor ons productieplatform. We kijken ernaar uit om Booking.com te ondersteunen bij het creëren en testen van datagestuurde verhalen op grote schaal”, voegt Diederik Veelo, hoofd innovatie bij Ambassadors en oprichter van Cube, toe.
De eerste campagne van Ambassadors is nu live in sommige markten, gericht op het gemak van het boeken en annuleren van een reis binnen de booking.com-app.
Ambassadors is a creative production studio driven by the belief that craft makes all the difference. Founded in 2007 and with three studios across Amsterdam and New York, Ambassadors cultivates the talent and tools to craft award-winning experiences with agencies and brands including 72andSunny, Wieden + Kennedy, Adidas, and IKEA. Ambassadors is also behind Cube, a digital asset management and creative automation tool for brands and agencies.
About Cube
Cube is a cloud-based software platform with two key products: Cube Assets, a digital asset management software for creative collaboration, and Cube Compose, a dynamic templating system for videos and images. Developed in 2011 and used by companies including VodafoneZiggo and TBWA, Cube helps teams streamline production workflows to effectively scale creative content.
About Booking.com
Founded in 1996 in Amsterdam, Booking.com has grown from a small Dutch startup to one of the world’s leading digital travel companies. Part of Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG), Booking.com’s mission is to make it easier for everyone to experience the world. By investing in the technology that helps take the friction out of travel, Booking.com seamlessly connects millions of travellers with memorable experiences, a range of transport options and incredible places to stay – from homes to hotels and much more. As one of the world’s largest travel marketplaces for both established brands and entrepreneurs of all sizes, Booking.com enables properties all over the world to reach a global audience and grow their businesses. Booking.com is available in 43 languages and offers more than 28 million total reported accommodation listings, including over 6.2 million listings alone of homes, apartments and other unique places to stay.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.