Deel dit artikel
-

NOB bundelt nieuwe media in Bright Alley

De nieuwe media-onderdelen van het NOB worden ondergebracht onder een nieuwe naam. Bright Alley moet de bezigheden van het bedrijf een eigen gezicht geven. "NOB is meer een organisatienaam, geen merk", zegt communicatiemanager Jeroen Kramers. "Met de nieuwe naam willen we een sterk merk creëren."

Veel mensen kennen de naam NOB wel, maar die naam wordt nauwelijks in verband gebracht met nieuwe media, aldus Kramers. "En dat is een beetje onze eigen schuld. De naam NOB blijft wat generiek, te algemeen." Bright Alley moet een sterk merk worden op het gebied van multichanneling, een markt waarop NOB, volgens eigen zeggen, in Nederland marktleider is. Onder de onderneming vallen werkzaamheden van de divisies Interactieve Media en RTV (Radio en televisie).

De naamsverandering is het eerste deel van een 'masterplan', zegt Kramers. "De komende twee jaar zullen we wel bezig zijn om dit merk neer te zetten". Zo zullen er binnenkort ook in verschillende media reclamecampagnes verschijnen om de naam te onderscheiden. Het bedrijf groeit ook verder; onder de verschillende divisies werken nu 180 mensen, dat moeten er binnenkort in ieder geval tweehonderd zijn, aldus Kramers.

De naam is voortgekomen uit een paradox: 'Bright' moet licht brengen waar het anders donker is (alley). Kramers: "En bright staat natuurlijk ook voor intelligentie, en alley verwoordt ook de verbinding of de short cut, waamee we werken."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond