Industry Wire

MeasureWorks lanceert website om online prestaties te vergelijken

Web performance en optimalisatie specialist MeasureWorks heeft een interactieve benchmark website gelanceerd. Hierbij is het voor mensen mogelijk om voor bedrijven uit de Twinkle 100, Travel 30 en Finance 50 periodiek de online performance te vergelijken met directe concurrenten.

De website http://twinkle100.measureworks.nl maakt het voor marketeers mogelijk om de snelheid van hun eigen homepage te vergelijken met die van directe concurrenten, voor zowel desktop websites als mobiele sites. Maandelijks kunnen bedrijven een recent rapport samenstellen en hun online presentaties te bekijken en vergelijken. De basis voor de gegevens wordt gevormd door de Twinkle100 2013, dat op 26 september is gelanceerd op het Shopping2020 event. MeasureWorks verzorgt daarin alweer voor het vierde jaar op rij de performance benchmark.

“Snelheid levert een belangrijke bijdrage aan hoe consumenten de content van een website ervaren en hun bereidheid om tot een transactie over te gaan. Hoe langzamer een website laadt, hoe sneller bezoekers zullen afhaken, vooral op mobiel.” aldus Jeroen Tjepkema, oprichter en CEO van MeasureWorks en initiatiefnemer van de website. “Met elke seconde vertraging kan het verlies oplopen tot wel 7% van de omzet, zeker als de concurrent (veel) sneller is en daarmee dus een positiever gevoel creëert bij de consument”, vervolgt Tjepkema.

Als marketeer en e-commercemanager is het van belang dat je inzicht hebt in wat klanten ervaren gedurende het aankoop proces en daarmee ook hoe jouw website zich verhoudt tot (directe) concurrenten. Tot nu toe waren deze gegevens niet snel en publiek te verkrijgen. Met de metingen die MeasureWorks jaarlijks verrichtte voor de Twinkle100, was het een logische stap om deze data open te stellen voor iedereen en daarmee te ervaren hoe snel websites zijn vanuit het oogpunt van de consument.

Op http://twinkle100.measureworks.nl wordt de actuele snelheid van de Retail100, Travel30 en Finance50 getoond en maandelijks bijgewerkt. Dit door continue de homepage van de genoemde websites te meten op een wijze zoals deze door consumenten dagelijks gebruikt wordt. Het meten geschiedt middels desktop browsers (IE9, Chrome en Firefox) en mobiele browsers (Safari op iPhone en iPad), op basis van de gemiddelde internetsnelheid in Nederland voor zowel desktop als mobiel (bron: Akamai State of the Internet). Hiermee levert MeasureWorks niet alleen een actueel overzicht, maar ook direct inzicht in de gemiddelde performance ervaring van de consument tijdens hun zoektocht naar producten en/of diensten.

Over MeasureWorks
MeasureWorks zorgt voor snelle, betrouwbare websites en mobile apps. Voor onze klanten zijn wij continu bezig met het analyseren en optimaliseren van de performance van hun online omgeving. Hiertoe creëren en combineren wij gegevens uit verschillende databronnen. Gecombineerd met de expertise van onze eigen consultants resulteert dit in concrete, actiegerichte, inzichten. Klanten zoals Bol.com, Achmea en Globalcollect managen, mede dankzij MeasureWorks, real time de impact van performance op hun businessdoelstellingen en leveren een user experience die de online verwachtingen van de bezoekers overtreft.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht