Lisa Arthur ontrafelt de grootste uitdaging van het bedrijfsleven in ‘Big Data Marketing’

Amsterdam – 16 oktober 2013 – Ze noemt het ‘de Big Data Hairball’, en alleen al met deze omschrijving weet iedereen die een business runt wat Lisa Arthur, Chief Marketing Officer van Teradata Applications, bedoelt: Corporate Data. Marketing Data. Big Data. Alle Data.
“Oneindige datastromen vormen een enorme uitdaging voor het hedendaagse bedrijfsleven. De toename van data in volume, snelheid en variatie, in iedere afdeling van je bedrijf, op elke seconde van iedere dag, vraagt om een bedrijfsstrategie voor het ontwarren van de ‘hairball’. Zo kan de enorme waarde die in data zit, gebruikt worden voor duurzame groei,’’ zegt Arthur.
Bestuurders weten dat alle bedrijfsdata van waarde is, maar hoe kunnen zij deze data omzetten in winst? Het goede nieuws van marketing veteraan Arthur: Uw big data uitdaging kan aangepakt worden met marketing – data-driven marketing om precies te zijn. En in haar nieuwe boek, Big Data Marketing: Engage Your Customers More Effectively and Drive Value (Wiley; October 2013; Hardcover and ebook; $30.00(US); ISBN: 978-1-118-73389-9), biedt ze lezers een leidraad.
Big Data Marketing is een must read voor executives, marketeers en anderen die big data willen gebruiken om de customer experience te verbeteren, omzetresultaten te laten zien, en ook de waarde van hun eigen rol te verduidelijken.
Veel hedendaagse managers voelen zich gevangen in een toenemende hoeveelheid data. Dit wordt vaak nog versterkt door interne silo’s en verouderde marketingmethoden. Terwijl consumenten hun geduld verliezen en aandeelhouders groei en differentiatie willen zien, moeten marketeers zich bezighouden met wat bedrijfsbreed een enorme uitdaging is geworden: data.
In Big Data Marketing biedt Lisa Arthur een stappenplan om data-driven marketing in te voeren. Zij doet dit gebruik makend van meer dan 30 jaar ervaring in marketing technologie en in haar huidige rol als CMO van Teradata Applications, een divisie van Teradata Corporation. Met duidelijke taal, een flinke dosis humor en concrete voorbeelden van bedrijven als American Red Cross en International Speedway Corporation (ISC), helpt Big Data Marketing de lezers de uitdagingen en mogelijkheden van big data marketing te begrijpen en te beheersen.
Lisa Arthur beschrijft:
• Hoe marketeers data kunnen gebruiken om te leren wat zij moeten weten
• Hoe rapportages onderdeel van de dagelijkse business kunnen worden
• De vijf fundamentele componenten van een succesvolle data-gestuurde marketing strategie
• Strategieën om merkrelevantie en Return on Marketing Investment (ROMI) te verbeteren
• Een aanpak om marketinguitgaven, de grootste variabele kostenpost voor bedrijven, te beheren
• Hoe waarde te verhogen door personalisatie en andere methoden om de customer experience te verbeteren.
“Het is de hoogste tijd om big data aan te pakken en een strategie hiervoor uit te zetten,” zegt Arthur. “Met het uitstellen van een plan van aanpak, blijft de data toestroom toenemen, wat massale informatiebronnen, processen en applicaties creëert. Het bedrijfsleven moet big data nu aanpakken.”
Big Data Marketing is wereldwijd beschikbaar via Amazon.com, Barnes & Noble, Bookshout, 800CEORead, BAM!. Alle opbrengsten van de verkoop van Big Data Marketing zullen gedoneerd worden aan het Amerikaanse Rode Kruis.
JOIN THE CONVERSATION: Volg Big Data Marketing via social media en discussieer mee via de volgende hashtags:
• #marketing
• #teradataapps
• #datadrivenmarketing
• #bigdata
Over de auteur
Als Chief Marketing Officer van Teradata Applications is Lisa Arthur (Twitter: @lisaarthur) industry thought-leader en verantwoordelijk voor de Integrated Marketing Management (IMM) applications van Teradata Corporation. Lisa heeft ruim 30 jaar ervaring in marketing technologie. Zij ontving diverse awards en de Sales Lead Management Association (SLMA) noemde Lisa Arthur een van de ‘Women to Watch’ in 2012. Lisa Arthur is een graag geziene spreker en schrijver. Op forbes.com heeft zij een wekelijkse blog.
Relevante Bronnen
• “Big Data Marketing” Global Microsite, on Teradata.com
• Data-Driven Marketing Delivers Enterprise-Wide Value
• Teradata’s Data-Driven Marketing Survey 2013, Global
Over Teradata
Teradata (NYSE: TDC), wereldwijd marktleider in analytische data platforms, marketing applicaties en dienstverlening, helpt organisaties concurrerend te zijn door de waarde van hun data en klantrelaties te vergroten. Kijk op teradata.com voor meer informatie.
Voor meer informatie
Patrick Vogelaar, T. 020 512 8112 E. Patrick.vogelaar@teradata.com of Corine van Rijn, T 020 5128171, E corine.vanrijn@teradata.com, of kijk op www.teradata.com
Media contact
Carolijn Peelen, T 06 5328 0936, E carolijn@peelen.nu
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.