Stripe breidt de beschikbaarheid van Stripe Terminal naar Europa uit

DUBLIN — Stripe, een technologiebedrijf dat de economische infrastructuur voor het internet ontwikkelt, maakt vandaag bekend dat Stripe Terminal nu ook beschikbaar is in Duitsland, Frankrijk, Ierland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Nu Europese consumenten weer overgaan tot shoppen in fysieke winkels breidt Terminal de betalingsinfrastructuur van Stripe uit naar de fysieke wereld. Wereldwijde bedrijven zoals Shopify maken reeds gebruik van Terminal om hun eigen fysieke afrekenproces te ontwikkelen met behulp van flexibele programmeertools, vooraf-gecertificeerde kaartlezers en cloudgebaseerd hardwarebeheer.
“Voor verkopers die hun producten via Shopify aanbieden is het van cruciaal belang om hun offline en online activiteiten te integreren. Dat geldt ook voor betalingen”, zegt Shimona Mehta, managing director EMEA bij Shopify. “In de praktijk merken we al dat hybride winkelen belangrijker wordt voor consumenten in aanloop naar Black Friday en Cyber Monday. De uitbreiding van de beschikbaarheid van Stripe Terminal in Europa zorgt ervoor dat meer van onze klanten online en fysieke betalingen kunnen beheren via Shopify. Dit stroomlijnt hun workflows en draagt bij aan een superieure klantenervaring voor consumenten.”
Voor de komst van Stripe Terminal waren Europese internetbedrijven die fysieke betalingen wilden accepteren gedwongen om gebruik te maken van een totaal ander betalingssysteem. Hoewel de online verkoop van producten eenvoudiger is geworden, moesten ze voor de uitbreiding van hun fysieke verkoopkanalen point-of-sale (POS)-hardware en -software aan elkaar plakken, met complexe processen voor de beveiliging en EMV-certificering worstelen en zien te voldoen aan de veranderende eisen van de wet- en regelgeving. Stripe Terminal maakt een einde aan deze complexiteit met een simpele oplossing voor omnichannel betalingen die nu in veel van de grootste economieën van Europa verkrijgbaar is.
Stripe Terminal voor aanbieders van platforms en marktplaatsen
Een op de drie Europese bedrijven maakt gebruik van een softwareplatform om producten via het internet te verkopen. Via Stripe Terminal en Stripe Connect kunnen softwareplatforms hen de mogelijkheid bieden om zowel fysieke als online betalingen te accepteren. Platforms kunnen de bestellingen voor Terminal-hardware namens hun gebruikers beheren, terwijl Stripe integraal zorgdraagt voor de verzending en logistiek.
Met de combinatie van Stripe Terminal en Stripe Connect kunnen taxichauffeurs in 64 Duitse steden die zijn aangesloten bij Taxi.de nu zowel betalingen met een creditcard in hun taxi als online betalingen accepteren.
Ulf Bögeholz, de CTO van Taxi.de: “Met Stripe Terminal kunnen we onze passagiers de mogelijkheid bieden om voor hun taxi te betalen zodra hun rit erop zit. Vroeger moesten we chauffeurs vragen om zich daarvoor te registreren bij een compleet ander betalingssysteem, maar nu verloopt alles vlekkeloos.”
Op vergelijkbare wijze kunnen bioscopen in het Verenigd Koninkrijk nu de online ticketverkoop en de fysieke verkoop van popcorn samenbrengen via het SaaS-platform van de Indy Cinema Group.
Ian Brown, de CEO van Indy Cinema Group: “Als aanbieder van een point-of-sale besturingssysteem voor onafhankelijke bioscopen was het niet fijn om te zien dat onze klanten een beroep moesten doen op volledig separate systemen om fysieke betalingen te kunnen accepteren. Met Stripe Terminal kunnen wij onze gebruikers grotere meerwaarde en efficiëntie bieden. Zij kunnen op hun beurt de geestdodende handmatige reconciliatie van hun online en fysieke betalingen voortaan achterwege laten en zich concentreren op hun klanten en de groei van hun onderneming.”
Stripe Terminal voor moderne retailers
Stripe Terminal kan toekomstgerichte Europese retailers ook helpen om online ervaringen naar de fysieke wereld te brengen. Of het nu gaat om online moderetailers die fysieke pop-upwinkels inrichten of muzieklabels die merchandise verkopen tijdens concerten, Stripe Terminal kan ondersteuning bieden voor de omnichannel merkervaringen van moderne retailers.
Stripe Terminal omvat drie componenten:
- Flexibele software development kits en API’s voor de ontwikkeling van een volledig op maat toegesneden check-outervaring op basis van apps of internetapplicaties. Dit resulteert in een geïntegreerde oplossing voor de ondersteuning van wereldwijde betalingen.
- Vooraf-gecertificeerde kaartlezers die naadloos werken in combinatie met de API’s en SDK’s van Stripe Terminal, betaalkaarten met chip (EMV) en contactloze betalingen met deze betaalkaarten en wallets zoals Apple Pay en Google Pay inclusief beveiliging met end-to-end encryptie.
- Functies voor het beheer en de monitoring van aanzienlijke volumes aan units in uiteenlopende locaties of voor gekoppelde rekeningen, rechtstreeks vanuit het Stripe Dashboard.
Matt Henderson, EMEA business lead bij Stripe: “De afgelopen tien jaar is het accepteren van fysieke of online betalingen veel eenvoudiger geworden. Maar zodra je beide opties wilt aanbieden, wordt het opeens lastig en complex. Dankzij de uitbreiding van de beschikbaarheid van Stripe Terminal kunnen bedrijven in Europa en andere delen van de wereld hun fysieke en online betalingservaringen op eenvoudige wijze integreren.”
https://stripe.com/docs/terminal/payments/regional
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.