Deel dit artikel
-

E-tailers pakken online handel verkeerd aan

E-tailers laten nog veel kansen liggen bij het gebruik van Internet als verkoopkanaal in Europa. Dat is de conclusie van een studie gedaan door onderzoeksbureau Jupiter Communications .

E-tailers zouden zich te veel of alleen maar richten op het bereiken van
zoveel mogelijk consumenten. In plaats daarvan zouden online bedrijven
moeten proberen zoveel mogelijk consumenten vast te houden, om verzekerd te
zijn van een lucratieve afzetmarkt. Investeren in customer relationships
dus.

De kritiek van Jupiter beperkt zich niet alleen tot Europese e-tailers, ook
de Amerikanen laten mogelijkheden onbenut. De studie concludeert dat
belangrijke elementen als Internet-toegang, e-commerce en content weinig
toegevoegde waarde hebben vergeleken met brick & mortar retailers. Er moet
meer gedaan worden aan klantbinding om een Internet-onderneming profijtelijk
te maken.

Ondanks de enorme toename van het aantal Internet-bezoekers, vooral te danken
aan de komst van gratis ISP's, slagen deze providers er niet in om een
toenemend Internet-gebruik te stimuleren onder de consumenten, aldus het
rapport. Ook contentproviders komen er karig af in het onderzoek: ze zouden
hun publiek willen vergroten door zich te richten op portalsites. Volgens
Jupiter is dit niet de juiste strategie en zouden de providers de consument
moeten leiden naar specifieke sites, ontworpen voor de doelgroep.

Deel dit bericht

1 Reacties

Karel de Mos

Ik ben het buitengewoon eens met de auteur, die een scherp inzicht tentoonstelt in dit verkwikkende artikel.Klantbinding is inderdaad DE manier om een website om te zetten naar harde guldens, al dan niet in samenwerking met een echte vestiging. 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond