DE EREDIVISIE GAAT WEER BEGINNEN OP ESPN

Amsterdam, 3 januari – Op een kantoor van ESPN waar je de feestvreugde voelt, hangt iedereen aan de lippen van ESPN-analist Kenneth Perez als hij zijn betoog begint: “Het gaat weer beginnen”. Natuurlijk luisteren Hans, Fresia, Milan en alle andere ESPN-analisten en commentatoren naar Kenneth. Maar ook Toeter Jan uit Eindhoven is erbij, net als Michiel Kramer van RKC Waalwijk en Herry & Berry, de mascottes van AZ. Iedereen hunkert naar de herstart van de competitie op 14 januari en dat wordt groots gevierd bij ESPN. “Hoe gaan we kijken?” vraagt Kenneth de menigte. “Samen, samen, samen” is het eenduidige antwoord.
Natuurlijk zouden we het liefst samen voetbal kijken. In het stadion, voor de tv of in de kroeg. Want voetbal beleef je samen. Kenneth Perez droomt er in de nieuwe ESPN-campagne van. Dat hij zichzelf in zijn droom een grootse rol heeft toebedeeld, kan Kenneth natuurlijk niet kwalijk worden genomen. Het laat vooral zien hoe erg we het allemaal missen om samen te genieten van de Eredivisie.
“In de campagne bouwen we voort op de eerdere ESPN-campagnes, met inzet van de vertrouwde gezichten van ESPN. Met de creativiteit van TBWA hebben we weer een opvallende commercial weten te produceren, die op originele wijze de huidige hunkering van alle supporters weergeeft ” aldus Jan Bonjer Director Marketing & Creative Services bij ESPN. Patritia Pahladsingh, Managing Director TBWANEBOKO vult aan, “Voetbal beleven we natuurlijk het liefst samen, dat gaat nu helaas niet. ESPN brengt deze boodschap in de nieuwe campagne op eigen wijze en, zoals we gewend zijn van ESPN, met een knipoog.”
Vanaf 3 januari 2022 is de campagne om de herstart van de Eredivisie te zien als TVC, online, social media en op radio. Op 14 januari gaat de Eredivisie weer verder en staat ons een razend spannende titelstrijd te wachten. Winterkampioen PSV probeert de voorsprong te behouden maar voelt de hete adem van Ajax en Feyenoord in de nek. Maar ook onderin ligt alles nog open; PEC Zwolle zal de weg naar boven willen vinden, terwijl Fortuna, RKC en Sparta dichtbij elkaar staan en ieder punt nodig hebben.
De eerste weken na de herstart garanderen meteen spektakel met als blikvanger PSV-Ajax op 23 januari.
TBWANEBOKO is verantwoordelijk voor het creatieve concept van de campagne. Regisseur is Rob Lucker van Hazazah.
Bekijk hier de eerste TV Commercial van ESPN: https://youtu.be/frWO9CqiQAA
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.