Industry Wire

Geplaatst door Menuez

Menuez International nu ook verantwoordelijk voor onlinemarketingactiviteiten Unilever Noord-Amerika

Jsselstein, 8 februari 2022 – Unilever Noord-Amerika heeft alle hyperlokale online marketingactiviteiten bij Menuez International ondergebracht. Het marketingbureau is al de partner van Unilever Nederland en België, en nu is het bedrijf ook verantwoordelijk voor alle lokale onlinemarketingactiviteiten in Amerika en Canada.

Met een speciale ‘Hyper-Local-strategie’ zal een vast team de merken van Unilever Noord-Amerika ondersteunen met het design en de inzet van hyperlokale bannercampagnes. Met het professionaliseren van de online communicatie wil Unilever zijn merken ondersteunen bij het vergroten van de lokale zichtbaarheid en het aantal leads.

Landelijke campagnes omgezet naar hyperlokaal

De door Menuez ontwikkelde ‘Hyper-Local-strategie’ stelt de merken van Unilever die actief zijn in Noord-Amerika, waaronder Hellmann’s, TAZO en Pure Leaf in staat om landelijke online campagnes op eenvoudige wijze door te vertalen naar (hyper)lokale campagnes. Op een speciaal Brand Management Platform kunnen de Unilever-merken zelf hun below-the-linemarketingcampagnes, waaronder display advertising bestellen en zien ze op een dashboard binnen het platform realtime wat de door hen lokaal bereikte resultaten zijn.

Optimale afstemming voor maximaal effect
Door ook de lokale onlinemarketingactiviteiten van Noord-Amerika bij Menuez onder te brengen heeft Unilever het vertrouwen dat een landelijke uniforme uitstraling gegarandeerd is en meer inzicht in de lokale merkactiviteiten en mediadruk, terwijl de merken zelf flexibel kunnen inspelen op lokale situaties. Monica Connery, Operator Development Manager bij Unilever Food Solutions: “Nadat we in een interne presentatie de resultaten van de hyperlokale marketingcampagnes van Menuez voor Unilever Nederland en België hadden gezien zijn we in gesprek geraakt voor ons gebied. De resultaten van de eerste campagnes en reacties van de lokale horeca waren boven verwachting. We kijken er dan ook naar uit om nu voor de hele markt hyperlokale bannering in te zetten.”

Lokale onlinemedia-expertise
Gijs Verbaten, oprichter Menuez International: “De ‘Hyper-Local-strategie’ bevestigt de professionele kijk op marketing en communicatie van Unilever. Zij beseffen als geen ander hoe belangrijk de lokale ketens voor hun merken zijn en wat ze moeten bieden om samen optimaal resultaat te boeken. Wij hopen door de uitbreiding van onze samenwerking en het toevoegen van onze lokale on- en offlinemedia-expertise de betrokkenheid en de resultaten van alle merken ook in het noorden van Amerika en Canada te vergroten.”

——-

Over Menuez International 

Toen Red Bull in 2010 aan Gijs Verbaten vroeg om Red Bull in de horeca letterlijk op de kaart te zetten, twijfelde Gijs geen moment. De behoefte aan gepersonaliseerde materialen was groot, maar moeilijk uitvoerbaar. Om het ontwerpen en bestellen van lokale marketingmaterialen makkelijk en betaalbaar te maken, ontwikkelde Menuez een unieke web-to-printapplicatie met persoonlijke begeleiding. En dat met behoud van de merkidentiteit en zonder dat merken daar zelf omkijken naar hadden. Anno 2021 is de web-to-printapplicatie geëvolueerd tot een Brand Management Platform dat door meer dan 50 merken wereldwijd wordt gebruikt voor het organiseren, beheren, delen, ontwerpen, personaliseren, verspreiden en analyseren van alle lokale marketingmaterialen. En dat zowel offline als online. Voor meer informatie: https://www.menuez.nl/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht