Industry Wire

Geplaatst door wolfstreet

Oma’s Soep zet strijd tegen eenzaamheid voort met ‘lachwekkende’ campagne.

Oma’s Soep, Nederlands’ bekendste merk voor verse soepen naar recept van oma, bestaat 5 jaar. Om dit te vieren, worden er vandaag een aantal nieuwe internationale gerechten geïntroduceerd die zijn bereid volgens traditioneel recept van ouderen die bij Oma’s Soep zijn aangesloten.

Met de opbrengsten van de soepen en maaltijden worden wekelijks sociale activiteiten georganiseerd om het steeds grotere probleem van eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan. Zo organiseert Oma’s Soep al sinds 2017 kookdagen waar jong en oud samen koken en zijn er Soep-aan-Huis-dagen, waarbij vrijwilligers maaltijden langsbrengen bij eenzame ouderen en een praatje maken.

In de nieuwe campagne, gemaakt door creative agency Wolfstreet, laat Oma’s Soep het effect zien van de sociale interacties met ouderen. Martijn Canters, mede-eigenaar van Oma’s Soep: “De ouderen die we met onze initiatieven bereiken, leven ervan op en daar doen we het natuurlijk voor. Maar je zult versteld staan van wat het voor een vrijwilliger doet die bij de ouderen op bezoek gaat. Onderschat nooit de waarde van iets doen voor een ander.”

Jort Wildschut, Creative Director bij Wolfstreet: ”Wij dragen heel graag bij aan dit soort mooie initiatieven. Het was voor ons een kwestie van de bijzondere interactie vastleggen tussen de vrijwilligers en de ouderen. Oma’s Soep bewijst zichzelf hier als het beste recept tegen eenzaamheid!”

De nieuwe gerechten zijn vanaf vandaag exclusief verkrijgbaar bij meer dan 700 vestigingen van Albert Heijn door heel Nederland. Van de winst wordt ten minste 50% ingezet om de sociale activiteiten van Stichting Oma’s Soep te financieren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht