Industry Wire

Geplaatst door Beeld en Geluid

Beeld & Geluid kijkt naar toekomst met nieuwe merkidentiteit

Voortbouwend op de ambitie om dé onafhankelijke autoriteit op het gebied van media met het modernste media-archief ter wereld te zijn, presenteert Beeld & Geluid vandaag een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Deze vernieuwde merkidentiteit draagt bij aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van Beeld & Geluid als inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek, waar media centraal staan en waar continu wordt gewerkt aan een mediageheugen, waarin iedereen zich herkent.

Vernieuwing
Het medialandschap is continu in beweging en dat geldt ook voor Beeld & Geluid. Begonnen als het archief van radio en televisie, is het instituut uitgegroeid tot het huis van alle media; zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Met de collectie worden verhalen verteld in huis, zoals vanaf oktober in het Mediamuseum, maar ook online of op locatie in bijvoorbeeld bibliotheken of op scholen. Bij een vernieuwd Beeld & Geluid hoort een nieuw modern jasje. De huisstijl en het logo kwam in samenwerking met ontwerpbureau Volta tot stand.

‘Ons logo is door de veranderende rol van Beeld & Geluid na 12 jaar toe aan vernieuwing. Ik ben trots dat we vandaag een nieuwe merkidentiteit kunnen presenteren, waarin innovatie voelbaar is en waaronder we onze verschillende pijlers kunnen herbergen. Van museum tot media-archief en van onderwijsinstelling tot onderzoeksinstituut,’ aldus Jennemiek Leijssen, corporate communicatiemanager Beeld & Geluid.

Logo en schrijfwijze
De basis van het nieuwe logo is terug te leiden naar de zintuigen. Het vierkant en de cirkel zijn abstracte vormen die ‘zien’ en ‘horen’ verbeelden. De kleurcombinatie koningsblauw met accenten van magenta en lichtblauw is gebaseerd op een aantal van de kernwaarden: vooruitstrevend, verrassend, veelkleurig en vrolijk. Daarnaast verandert Beeld & Geluid ook de schrijfwijze van zijn naam, met toevoeging van een & in plaats van het voegwoord ‘en’.

Over Beeld & Geluid
Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht