Simyo uitgeroepen tot beste Prepaid provider 2013

11 maart 2014, Amsterdam – Jaarlijks reikt www.PrepaidSimkaart.net de award uit voor beste Prepaid provider. In Amsterdam werd onlangs de award voor 2013 uitgereikt aan provider Simyo, dochter van KPN. PrepaidSimkaart.net is binnen de nationale telecom markt één van dé vergelijkers op het gebied van prepaidtarieven en – providers.
De dag dat prepaid internet mogelijk gemaakt werd, maakte het dat prepaid bellen in populariteit weer toenam. PrepaidSimkaart.net wil de diverse aanbieders van prepaid telefonie enthousiasmeren om de diensten nog beter te maken, de award ‘beste Prepaid provider’ is hier een onderdeel van. De award is dit jaar voor het eerst uitgereikt, Simyo mocht deze in ontvangst nemen.
Door de Consumentenbond werd simyo eerder al meerdere malen verkozen tot ‘Beste Mobiele Provider’ en nu valt de telecomaanbieder dus weer in de prijzen. Met 133 punten laat Simyo de nummer twee Tele2, en de nummer drie Vodafone, respectievelijk 111 en 109 punten duidelijk achter zich.
Aan de hand van veertien criteria, bepaald door PrepaidSimkaart.net, is de score van de providers tot stand gekomen. De criteria waar onder andere naar gekeken is: bel- en sms tarief, afrekenen per seconde of minuut, klantenservice, zelfservice systeem, dekking, heldere communicatie tarieven en transparante informatie. Bekijk de verdieping van de scorecard hier.
Top 5 Prepaid Providers
1. Simyo : 133 punten
2. Tele2 : 111 punten
3. Vodafone : 109 punten
4. T-mobile : 108 punten
5. hollandsnieuwe : 97 punten
Klantenservice speerpunt providers
De reden dat Simyo andere providers aftroeft zit met name in de klantenservice, transparantie en tarieven. Zo blijft Tele2 in gebreken bij het duidelijk communiceren van tariefplannen en hanteert Vodafone hogere starttarieven.
“Voor Simyo is deze award loon na werken, de afgelopen jaren zijn transparantie en klantenservice voor ons speerpunten geweest. Het feit dat we daar in de huidige markt mee kunnen concurreren zegt veel over de consument en ons merk.” – aldus Robin van Polen, Marketing Manager Simyo
Waar moeten providers in 2014 vooral op letten?
Criteria waarin 2014 extra aandacht aan geschonken wordt zijn:
– Klantenservice
– Bel-, SMS- en data tarieven
– Storingsmonitor (hoe vaak zijn er problemen met het netwerk en hoe worden deze opgelost?)
‘Keurmerk’
Zoals gezegd is de award voor ‘beste Prepaid provider’ door PrepaidSimkaart.net voor het eerst uitgereikt. Hierbij hoort een embleem zodat consumenten de waardering herkennen. Bij de award is ook het embleem gepresenteerd, zie afbeelding.
“Laat dit een stimulans zijn voor elke provider om haar prepaid diensten voor consumenten nog meer te verbeteren” – aldus Wesley Kelder, PrepaidSimkaart.net
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.