Industry Wire

Geplaatst door Retailgear

Waardenetwerk van Retailgear nu beschikbaar voor de detailhandel

Met hun nieuwe software biedt Retailgear samenwerkingsmogelijkheden aan de retailbranche. Winkeliers die actief zijn in dezelfde branche, krijgen de mogelijkheid om zich aan te sluiten bij een waardenetwerk. In dit branche systeem werkt elk bedrijf in dezelfde productdatabase. Hiermee maakt Retailgear het mogelijk dat winkeliers intensiever samenwerken met leveranciers op het gebied van voorraadbeheer en verkoop.

Uitbreiding na geslaagde case study

In de afgelopen jaren heeft de software zich bewezen in de juweliersbranche. Productinformatie van merken wordt in de centrale database gedeeld met fysieke winkels. Hierdoor kunnen winkeliers de producten eenvoudig toevoegen aan hun kassasysteem en direct op hun webshop tonen. Als het product wordt verkocht, wordt dit ook weer automatisch van de webshop afgehaald. Daarnaast kan de winkelier realtime zijn voorraad en verkoopgegevens delen met de betreffende leverancier. Dit geeft nieuwe mogelijkheden om samen de consument beter van dienst te zijn en een efficiëntieslag te maken in de keten.

Daarom is de oplossing nu ook beschikbaar voor andere nichemarkten. Binnen enkele dagen kan een centraal systeem worden opgezet per branche. Via een admin portal kunnen eenvoudig de branche specifieke product eigenschappen worden ingesteld. Vervolgens krijgt elke leverancier toegang tot een eigen dashboard om eenvoudig te integreren met het dealernetwerk.

Daarnaast heeft elke winkelier direct de beschikking over een automatische webshop koppeling aan het voorraadbeheersysteem. Het huidige kassasysteem kan worden geïntegreerd of het standaard kassasysteem kan worden gebruikt. Lees meer op www.retailgear.com.

Automatisering van communicatie en samenwerking

Fysieke winkels staan al enige jaren onder druk door de verschuiving naar online. Veel winkeliers hebben een complete, betaalbare oplossing nodig om online en offline te combineren. De meesten willen blijven focussen op de offline beleving. Ook omdat online een prijsgevecht aan de gang is. Dit biedt kansen om online samen te werken op het gebied van marketing en verkoop.

Met het nieuwe platform van Retailgear kunnen merken en winkeliers inzetten op de automatisering van communicatie en samenwerking. Denk bijvoorbeeld aan het uitbesteden van het voorraadbeheer aan de leverancier met automatische orders op basis van verkoop en minimale voorraad.

Ook op het gebied van aftersales kan de keten met de software eenvoudig integreren. Als een winkelier een nieuwe service verzoek ontvangt van een consument, staat deze ook direct in het systeem van de betreffende leverancier. Zo kan sneller worden gereageerd met onderdelen en wordt ook de reactietijd verkort.

Van waardeketen naar waardenetwerk

Retailgear biedt nu de motor voor winkeliers en leveranciers om met elkaar te verbinden. Gedeelde processen worden geautomatiseerd, terwijl elke partij wel zijn onafhankelijkheid behoudt en zich kan blijven onderscheiden van de concurrent. Deze nieuwe vorm van samenwerken integreert de digitale wereld verder met de fysieke wereld, waardoor een naadloze en gemakkelijke ervaring ontstaat.

Het unieke is dat elke gebruiker met hetzelfde product ID werkt. Dit biedt nieuwe mogelijkheden om samen te werken op het gebied van online marketing en verkoop. Zo kan de leverancier bijvoorbeeld zijn landelijke campagnes blijven promoten en kan het dealernetwerk hier eenvoudig op meeliften. Zo doet elke partij waar hij goed in is. De winkelier kan focussen op de offline ervaring en het merk heeft meer controle over de branding en marketingacties.

Lees meer over de mogelijkheden van het nieuwe waardenetwerk.op de website van Retailgear.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht