Homerr integreert met Metapack om retailers te voorzien van duurzame leveringen

Homerr is een logistiek netwerk voor retailers die een klantvriendelijke, milieubewuste en competitief geprijsde oplossing zoeken. Homerr biedt een duurzame en sociale oplossing in de problematiek rondom het ontvangen en versturen van pakketten. Homerr maakt gebruik van bestaande routes en verzamelpunten, waardoor tot 79% van de CO2 uitstoot per pakket wordt bespaard. Maar ook door de uitbreiding van het distributienetwerk met de ServicePunten (zoals lokale winkels) en BuurtPunten (privé woningen). Voor de service zijn geen retourlabels of formulieren nodig, en gaat geheel printerloos.
Nu mensen steeds meer online aankopen doen, wordt duurzaam verzenden een belangrijke overweging voor consumenten voordat ze een aankoop doen. Volgens nieuw onderzoek van Metapack overweegt bijna 75% van de online shoppers om na te denken over het duurzaam verzenden van pakketten. Daarnaast geeft 32% van de consumenten aan dat duurzaamheid de belangrijkste factor is bij het kiezen van de bezorgopties.
“In het huidige detailhandel, is het van groot belang dat retailers hun consumenten duurzame bezorgopties kunnen aanbieden”, zegt David Randall (Directeur Duurzaamheid bij Metapack). “We verheugen ons om de innovatieve, sociale en duurzame oplossing van Homerr toe te voegen aan ons platform. Door onze samenwerking in Nederland en België kunnen we het niet alleen gemakkelijker maken voor onze retailers om te voldoen aan de groeiende vraag van consumenten naar duurzame verzendopties, maar kunnen wij hen ook voorzien van een flexibele methode om pakketten te ontvangen”, eindigd Randall.
“Duurzaamheid is een krachtig waardevoorstel geworden voor de steeds bewustere consument. Ons doel is om duurzaamheid zo klantvriendelijk mogelijk te maken en om de consument bewuster te maken van online aankopen,” aldus Juriaan Matthijssen, oprichter en Managing Director bij Homerr.
“In de afgelopen jaren zijn we er trots op dat we bij Homerr een forse vooruitgang hebben geboekt. We zijn gegroeid van een start-up naar een internationaal opererende organisatie. Nu we samenwerken met Metapack, maken we de e-commerce socialer en duurzamer,” aldus Mark-Jan Pieterse, Co-founder bij Homerr.
Voor meer informatie over Homerr haar duurzame bezorgoplossing via het Metapack’s Delivery Manager platform, gaat u naar: https://www.metapack.com/carriers/homerr
– Einde persbericht –
Over Metapack
MetaPack is een leverancier van e-commerce delivery management-technologieën voor winkels en merken. Het MetaPack-platform combineert 400 vervoerders en 4.900+ beschikbare diensten. Dit zorgt ervoor dat retailers en merken handige bezorgopties aan klanten kunnen bieden. Metapack helpt webshops te voldoen aan de groeiende verwachtingen van consumenten, terwijl de operationele efficiëntie behouden blijft en geoptimaliseerd wordt. Dankzij Metapack worden jaarlijks meer dan 550 miljoen pakketten verstuurd door veel van ’s werelds toonaangevende e-commerce retailers. Metapack is een lid van de Auctane familie van bedrijven. Auctane merken omvatten ShipStation, Stamps.com, Packlink, Shipping Easy, ShipWorks, Ship Engine, Endicia, Shipsi, GlobalPost en Metapack. Met kantoren in El Segundo, Austin, Londen, Madrid, Sunnyvale, Zielona Gora, Atlanta, en St. Louis. Meer informatie vindt u op www.metapack.com
Over Homerr
Homerr is een logistiek bedrijf dat als doel heeft om pakketbezorging sociaal en duurzamer te maken. De groei van online bestellingen zorgt voor druk op de last-mile capaciteit (het laatste deel van het transport, vaak van het depot naar het uiteindelijke afleveradres). Dit zorgt voor meer bestelauto’s en overvolle straten. Sinds 2016 investeert Homerr in innovatieve oplossingen om last mile bezorging efficiënter en duurzamer te maken. Door gebruik te maken van bestaande routes en de lege plekken in bezorg/bestelauto’s, worden onnodige kilometers zo veel mogelijk beperkt. Maar ook, door het uitbreiden van het distributienetwerk met ServicePunten en BuurtPunten. Consumenten zullen meer controle en zekerheid krijgen in de bezorging van hun pakket, waar en wanneer het hen uitkomt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.