Industry Wire

Geplaatst door GumGum

Ad-tech GumGum kondigt partnership aan met Tumblr en Frameplay

– Tumblr wordt het eerste sociale platform dat gebruik maakt van Verity™ software om analyse, merk veiligheid en geschiktheid te waarborgen
– Samen met Frameplay krijgen gamers, ongestoord, contextueel relevante, intrinsieke in-game advertenties te zien.

Amsterdam, Nederlands – juni 2022 – GumGum, een wereldwijd contextueel advertentieplatform, kondigt een samenwerking aan met sociaal netwerk Tumblr en een strategisch partnership met Frameplay. Door gebruik te maken van de GumGum technologie kan er gericht geadverteerd worden zonder afhankelijk te zijn van cookies.

Tumblr, eigendom van en beheerd door Automattic, wordt nu het eerste sociale platform dat wordt ondersteund door de contextuele oplossing van GumGum, Verity™. Tumblr, dat heeft bijgedragen aan de opkomst van GIF’s als populaire visuele boodschap, krijgt nu toegang tot geavanceerde technologieën die video-, audio-, tekst- en beeldsignalen frame-per-frame kunnen lezen, waardoor de analyse en targeting van contextuele en merkveiligheid sterk kunnen worden verbeterd. Als onderdeel van dit partnerschap zal GumGum de eerste contextuele provider zijn die GIF-ondersteuning biedt.

GumGum is de eerste onafhankelijke leverancier van ad-tech die de accreditatie op contentniveau van de Media Rating Council heeft behaald voor contextuele analyse, merkveiligheid en geschiktheid. Dit erkent dat GumGum’s contextuele oplossing Verity™ in staat is om alle belangrijke datasignalen binnen digitale omgevingen te analyseren, waaronder tekst, beeld, video en audio.

Frameplay is wereldleider in het mogelijk maken van intrinsieke in-game reclame. De samenwerking breidt GumGum’s suite van high-impact advertentieproducten uit naar het Frameplay platform en stelt adverteerders in staat om gamers en consumenten te bereiken binnen zeer cinematische en interactieve video games. Dit ontsluit zowel tijd als aandacht van ’s werelds meest begeerde doelgroepen met relevante intrinsieke in-game reclame in een merk-geschikte omgeving.

Deze integratie biedt GumGum een extra aanbod dat een aanvulling vormt op GumGum’s kernproducten voor display en video. Frameplay’s unieke advertentieplatform ondersteunt hoge viewability standaarden, consistent met GumGum’s high-impact formats. Frameplay ondersteunt advertentieruimtes die zijn geïmplementeerd via hun SDK, evenals op maat gemaakte advertentie-ervaringen die merken in staat stellen om een 100% aandeel van de stem te bezitten. De samenwerking zal in eerste instantie beperkt beschikbaar zijn, later dit jaar zal de beschikbaarheid worden uitgebreid.

“GumGum is er altijd van overtuigd geweest dat de toekomst van ons digitale ecosysteem zal afhangen van contextuele targetingtechnologie, omdat het inherent de afhankelijkheid van persoonlijke gegevens elimineert, terwijl het gebruik maakt van deep learning-tools om relevante advertenties weer te geven op de momenten die ertoe doen. We zijn verheugd dat we onze eigen technologie kunnen aanbieden aan platform als Tumblr en Frameplay.” aldus William Merchan, Head of Verity™ bij GumGum.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht