Industry Wire

Geplaatst door Jellow

Opdrachtgevers vallen in de prijzen bij uitreiking ‘Zoals het hoort’ Award van Jellow

Naarden, 26 juli 2022 – De trotse winnaars van de ‘Zoals het hoort’ Award 2022 zijn bekend. Van der Valk Den Haag, Scootercentrum.com, Young Group en Maprima vallen dit jaar in de prijzen. De ‘Zoals het hoort’ Award is een fatsoensprijs, die door het freelance platform Jellow in het leven is geroepen om de transparante en fijne samenwerking tussen freelancers en opdrachtgevers te stimuleren.

Jellow is een freelance netwerk waar meer dan 50.000 hoogopgeleide freelancers on demand te vinden zijn. Mede-oprichter Lars Evers: ‘Fatsoen zou bij de kernwaarden van ieder bedrijf moeten horen. Fatsoenlijk met elkaar omgaan is geen bijzondere vaardigheid maar ook niet altijd vanzelfsprekend merken wij. Vandaar dat er gekozen is voor de naam ‘Zoals het hoort’ Award.’ Met de uitreiking van deze award wordt er extra aandacht geschonken aan opdrachtgevers die fatsoensnormen hoog in het vaandel hebben staan.

Een succesvolle freelance samenwerking begint volgens Jellow met een goede verstandhouding. Het platform reikt de award eens per jaar uit aan opdrachtgevers die aan de volgende criteria voldoen:

Een vloeiend en transparant werving- en selectieproces
Een overduidelijke opdrachtomschrijving waardoor de freelancer weet wat van hem/haar verwacht wordt
Respectvolle omgang met eerlijke communicatie richting de freelancer
Duurzame relatieopbouw met freelancers, bijvoorbeeld d.m.v. freelance pools

De jury
De jury van de ‘Zoals het hoort’ Award bestaat uit de customer success officers van Jellow. Zij hebben dagelijks contact met de opdrachtgevers. Daardoor zijn zij goed op de hoogte of de communicatie tussen opdrachtgever en freelancer fijn verloopt.

Eerdere winnaars
Elk kwartaal kiest de jury drie opdrachtgevers uit. Eerder waren T-Mobile, Nationale Nederlanden, Homerr, Noordhoff Uitgevers, GewoonGers, Nederlandse Loterij en Leapforce al de gelukkige winnaars. De winnaars van de award in 2022 zijn divers qua grootte en branche wat aangeeft dat goed opdrachtgeverschap niet enkel voorbehouden is aan grote of kleinere organisaties.

Goed opdrachtgeverschap belonen
Lars Evers, co-founder Jellow: “De ‘Zoals het hoort’ Award komt voort uit onze kernwaarde ‘fatsoen’, en is ontstaan om het contact tussen de opdrachtgever en freelancer positief te stimuleren. Wij streven ernaar dat bedrijven naast hun focus op goed werkgeverschap zich ook focussen op goed opdrachtgeverschap. Bij Jellow zijn we dan ook dagelijks bezig met het verbeteren van ons platform, zodat het contact tussen klanten en freelancers steeds sneller en makkelijker wordt. Dit is de vierde keer dat we de ‘Zoals het hoort’ Award uitreiken en we merken zelf dat onze opdrachtgevers het erg leuk vinden om de award in ontvangst te nemen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht