
Zo beheer je wereldwijd je B2B- en B2C-kanalen effectief en succesvol naast elkaar

Hoe beheer je als groothandel wereldwijd je B2B- en B2C-kanalen effectief en succesvol naast elkaar, in meer dan 30 landen?
Ooit begon Vondels, groothandel in kerstornamenten, met B2B en B2B online. Na 2 jaar werd er ook een B2C-shop geopend. De verkoop is wereldwijd, in meer dan 1000 winkels en in meer dan 30 landen. Hoe beheert Vondel de twee kanalen, die los van elkaar staan, technisch en logistiek? Petra van den Hoogen vertelt er in deze video over.
De e-commmerce manager vertelt verder hoe Vondel omgaat met het spanningsveld tussen retailer en consument. Waarom liggen ze wel bij bol.com maar niet bij Amazon? Wat is de filosofie hierachter? En wat doen zij met de retouren? Zij deelt de learnings graag met jou.

Petra van den Hoogen
Ik ben begonnen als online assortiment manager tijdens de opstart fase van de Bijenkorf webshop. Met een klein team zijn we begonnen en hebben het fundament neergezet. Na een uitstapje naar inkoop, wat ik in het verleden altijd heb gedaan, ben ik bij Vondels begonnen met het verbeteren van de B2B en B2C webshop. We hebben gekozen voor nieuwe fulfilment partners en een nieuwe webshops bouwer. We zijn een seizoenbedrijf, in het najaar zijn we erg druk met de lopende zaken rondom de webshop en in het voorjaar evalueren we het afgelopen jaar, inventariseren en implementeren we nieuwe ontwikkelingen.

Jaspar Roos
Jaspar is een internationaal opererende innovatie-expert met ervaring in het oprichten en doorgroeien jonge bedrijven, investeren, adviseren en leiden teams op zes continenten. Met zijn bedrijf Limpid & Co adviseert hij organisaties op het gebied van transformatie. Één van de spin-offs van Limpid & Co is PlaybookToolkit. Hiermee voorziet de organisatie in de internationale vraag naar playbooks, spellen en toolkits voor de zakelijke markt.
Nieuwe insights
Van experimenteren naar impact: de reis naar effectieve AIAI in klantbeleving: van belofte naar meetbare waarde[Podcast] Doorzetters met Richard Bross: “Mijn mooiste bedrijf viel om toen ik ziek was”Niet AI, maar wendbaarheid bepaalt de winnaars van morgenDe toekomst van betalen: uitdaging of kans?Gerelateerde artikelen


Arbeidsmarktcommunicatie: de invloed van media en marketing

B2B digitalisering: stop met losse touchpoints, bouw een customer journey
