Industry Wire

Geplaatst door Verizon Connect

Verizon Connect publiceert het ‘2023 Fleet Technology Trends Report’

Verizon Connect publiceert zijn jaarlijkse Fleet Technology Trends Report. Dit is gebaseerd op onderzoek dat werd uitgevoerd door Bobit in de Verenigde Staten en door ABI Research in de regio’s EMEA en Asia Pacific (APAC). Hiertoe werden vraaggesprekken gehouden met ruim 2.300 wagenparkbeheerders, managers en andere zakelijke mobiliteitsprofessionals in 14 landen, waaronder Nederland en België. Uit de onderzoeksresultaten blijkt dat technologie voor GPS-tracking van het wagenpark bedrijven helpt met het elimineren van operationele obstakels. Dit stelt hen in staat om resultaten te boeken en veerkracht op te bouwen.

“In de complexe en hyperverbonden wereld van vandaag zetten bedrijven technologie voor wagenparkbeheer in als stabiliserende factor te midden van groeiende zakelijke problemen”, zegt Peter Mitchell, senior vice president en directeur van Verizon Connect. “Bij Verizon willen we een echte partner voor onze klanten zijn. We willen hen helpen met het zichtbaar maken van verborgen kosten en het bevorderen van de veiligheid. We stellen hen in staat om hun bedrijfsprocessen te stroomlijnen, zodat zij hun focus kunnen blijven richten op het verbeteren van hun productiviteit en efficiëntie en daarmee de klantenervaring.”

Verbeterde slagkracht dankzij de inzet van technologie
Veel wagenparkbeheerders moeten het met krappe budgetten en beperkt personeel zien te stellen. Dit maakt het moeilijk om hun dienstverlening op peil te houden, en al helemaal om die te verbeteren. De toenemende brandstofprijzen, kosten van levensonderhoud en inflatie werden dit jaar door 73% van alle wereldwijde respondenten als de belangrijkste uitdaging gezien.
Volgens de respondenten in de regio’s EMEA en APAC zal de kwaliteit van hun dienstverlening de belangrijkste impact zal hebben op het klantenbehoud en de klantentevredenheid. Oplossingen voor GPS-tracking van het wagenpark stelden 74% van de Nederlandse respondenten en 64% van de Belgische respondenten in staat om hun klantenservice te verbeteren.

Een boost voor de klantenservice, productiviteit en het onderhoud
Hoewel de huidige problemen niet van de ene dag op de andere kunnen worden opgelost, kan een focus op de zaken waarop wagenparkbeheerders wél grip op kunnen uitoefenen orde in de chaos brengen. Technologie voor wagenparkbeheer wordt al gezien als een krachtig instrument dat bedrijven wapent met de data die zij nodig hebben om betere beslissingen te maken, problemen effectief op te vangen en de prestaties van het wagenpark te verbeteren. Maar liefst 85% van alle wereldwijde respondenten die momenteel gebruikmaken van software voor GPS-tracking van het wagenpark zei daar baat bij te hebben.
Effectieve routeplanning is van cruciaal belang voor efficiënt brandstofverbruik te zorgen en het reduceren van de operationele kosten. Ruim de helft van alle Nederlandse respondenten was in 2022 in staat om met een oplossing voor GPS-tracking het brandstofverbruik (61%) en het aantal ongelukken (52%) te reduceren. Na de implementatie daarvan daalden de personeelskosten bij 29% van alle Nederlandse bedrijven. Hun CO2-uitstoot daalde daardoor met 48%.

De respondenten wezen tevens op de voordelen van asset tracking. Deze technologie hielp hen met het bevorderen van de veiligheid, een effectieve inzet van apparatuur en de productiviteit van teams. 65% van alle wereldwijde respondenten die momenteel gebruikmaken van een tool voor asset tracking zeggen daar voordeel van te ondervinden.

Het opbouwen van een veerkrachtige onderneming lijkt belangrijker te zijn dan ooit tevoren. Technologie voor GPS-tracking van het wagenpark gaat veel verder dan het aanbrengen van stippen op een kaart. Zij biedt wagenparkbeheerders het broodnodige inzicht in het gedrag van hun chauffeurs, de kosten van het wagenpark en slijtage van bedrijfswagens. Het Verizon Connect-platform biedt gebruikers het overzicht dat ze nodig hebben om meer gedaan te krijgen. Het biedt managers toegang tot dashboards en rapportage op maat, zodat zij op elk gewenst moment kunnen zien hoe hun onderneming ervoor staat.

De volledige onderzoeksresultaten zijn hier te vinden: https://www.verizonconnect.com/nl/fleet-technology-trends-rapport/

*Het volledige onderzoek voor Nederland en Europa omvat slechts 1300 resultaten van respondenten.

Over Verizon
Verizon (NYSE, Nasdaq: VZ) werd op 30 juni 2000 opgericht en is een van ’s werelds leidende aanbieders van technologie- en communicatiediensten. Het hoofdkantoor staat in New York City maar het bedrijf wordt over de hele wereld vertegenwoordigd. Met zijn wereldwijde activiteiten genereerde Verizon in 2021 een omzet van 133,6 miljard dollar. Het bedrijf biedt spraak-, data- en videodiensten en -oplossingen aan via zijn bekroonde netwerken en platforms. Hiermee komt het bedrijf tegemoet aan de vraag van klanten naar mobiliteit, betrouwbare netwerkverbindingen, veiligheid en controle.

VERIZON ONLINE NEWS CENTER: Nieuwsberichten, blogs, biografieën en contactgegevens voor de media zijn beschikbaar via het Online News Center van Verizon op verizon.com/news. Nieuws van Verizon Enterprise Solutions is ook beschikbaar via een RSS feed op www.verizon.com/about/rss-feeds.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht